0
głosów
- +

Psychotest: Wypalenie zawodowe

Autor:

Aktualizacja: 15.11.2007


Kategoria: Rozwój Osobisty / Sukces


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 13165 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Krótki psychotest pozwalający ocenić czy jesteś zagrożony syndromem wypalenia zawodowego.


Niniejszy test powinien być traktowany jedynie jako “zabawa”. Jeśli poważnie jesteś zainteresowany stanem swojego zdrowia i jeśli podejrzewasz, że Syndrom Wypalenia Zawodowego jest u Ciebie w zaawansowanej fazie koniecznie udaj się do specjalisty – psychologa, który profesjonalnie zajmie się Twoją diagnostyką i “leczeniem”. Test powinien jedynie uwrażliwić Cię na problem Wypalenia Zawodowego i dać Ci wskazówki do tego, jak skorygować swoje życie (higiena psychiczna, odżywianie, relaks), by uniknąć przykrych konsekwencji tego coraz powszedniejszego zjawiska.
Odpowiadaj na poniższe pytania w takiej kolejności w jakiej są one przygotowane. Nie zastanawiaj się tylko najszybciej jak to możliwe zaznaczając na kartce jeden punkt (1) za każdym razem jak na dane pytanie odpowiesz TAK. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania zsumuj ilość punktów i odczytaj wskazówki adekwatne do Twojego aktualnego poziomu wypalenia zawodowego.

- Czy w ostatnim okresie częściej niż zwykle byłeś nieobecny w pracy z powodu choroby lub nieplanowanego wcześniej urlopu?
- Czy Twoi koledzy z pracy zwrócili Ci w ostatnim czasie uwagę, że jesteś konfliktowy lub nerwowy?
- Czy masz problemy z zaśnięciem lub budzisz się często w nocy bez wyraźnej przyczyny?
- Czy masz problemy z wykonywaniem pracy na czas pomimo nie zwiększania się ilości Twoich obowiązków w ostatnim czasie?
- Czy denerwują Cię na pozór nieistotne, błahe rzeczy, takie które do niedawna były Ci obojętne?
- Czy w ostatnim czasie odczuwasz częstsze niż zwykle bóle głowy?
- Czy wychodząc z domu do pracy odczuwasz zniechęcenie lub lęk?
- Czy ostatnio czujesz się przygnębiony, nie cieszą Cię rzeczy, które jeszcze nie dawno sprawiały Ci radość?
- Czy czujesz się wciąż zmęczony?
- Czy zauważyłeś u siebie ostatnio trudności z koncentracją, skupieniem się na zadaniach do zrealizowania?
- Czy zauważyłeś u siebie w ostatnim czasie gwałtowne i częste zmiany nastroju?
- Czy często (2-3 razy w tygodniu) odczuwasz bóle brzucha lub bóle kręgosłupa?


Niskie prawdopodobieństwo Wypalenia Zawodowego (od 0 do 4 punktów).


Zasadniczo nie masz się czego obawiać, mimo to zwróć uwagę na swoją dietę, dostarczaj organizmowi aminokwasów i mikroelementów, które zapewnią mu możliwość długotrwałej pracy na wysokich obrotach bez konsekwencji “płacenia wysokich rachunków”.

Umiarkowane prawdopodobieństwo Wypalenia Zawodowego (od 5 do 8 punktów).

Najwyższy czas by coś zmienić. Czujesz, że coraz szybciej staczasz się w przepaść. Nie jest jeszcze za późno. Po pierwsze zagwarantuj sobie codziennie efektywny wypoczynek (7 godzin snu), śpij w przewietrzonym pomieszczeniu (wietrz 20-30 minut przed snem), nie jedz obfitej kolacji, nie pij alkoholu tuż przed snem. Rano koniecznie zrób sobie “małą rozgrzewkę” – wystarczą skłony, brzuszki i kilka przysiadów – spraw by Twoje serce naturalnie się rozruszało (bez kawy!). W ciągu dnia dbaj o krótkie przerwy (usiądź w pokoju, albo w toalecie i na 2 minuty zamknij oczy i spokojnie oddychaj), ale nie przesadzaj z ich częstotliwością – pamiętaj, że po każdej przerwie znów musisz się wdrożyć w zadanie – rób je więc wtedy, kiedy naprawdę ich potrzebujesz. I na koniec – najważniejsze – zdrowo się odżywiaj (jeśli nie masz czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków) korzystaj z suplementów renomowanych firm (tyrozyna, tauryna, lecytyna, ALC) i nie zapominaj o minerałach (przede wszystkim magnez).

Wysokie prawdopodobieństwo Wypalenia Zawodowego (od 9 do 12 punktów).

Najlepiej zrobisz udając się do specjalisty (psychologa), z nim ustal co powinieneś zmienić w swoim życiu by wyjść cało z pułapki Wypalenia Zawodowego. Jeśli masz zaufanie do szefa porozmawiaj również z nim, opowiedz mu o swoich objawach i Twoich podejrzeniach – jeśli zaszedł tak wysoko, by zostać Twoim szefem, na pewno musiał sobie poradzić z Syndromem Wypalenia Zawodowego. Weź sobie również głęboko do serca wskazówki z akapitu powyżej – zdrowy sen i dostarczenie odpowiednich substancji odżywczych, zawsze i w każdych okolicznościach zadziałają pozytywnie.

Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości co do psychotestu, albo chciałbyś porozmawiać o problemach wynikających z Syndromu Wypalenia Zawodowego napisz do mnie: [email protected]

Paulina Reuter-Szczypczyk – Magister psychologii, specjalista z zakresu psychologii polityki i reklamy, od ponad 5 lat pracuje w agencji reklamowej; współpracuje z serwisem www.activebrain.pl

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij