Przyglądnijmy się zatem 4 głównym kryteriom które pomogą im trafić do twojego SPA w Polsce i zostać jego regularnym gościem.
Czynnik nr 1 – Szanuj ich pozycję
Klienci czują, że zasługują na uwagę i rozpoznanie więc oczekują że twoje Spa będzie tam gdzie oni. To znaczy że gdy tylko lokalna demografia klienta znajduje się w twojej grupie docelowej, musisz zrobić wszystko aby ich kroki zwróciły się w stronę twojego SPA. Ludzie ci nie będą zainteresowani twoją ofertą dopóki ich przez nią inteligentnie nie poprowadzisz (zamiast mówić o niej – po prostu im ją pokaż). Pomimo że płacą za jakość, są bardzo uczuleni na punkcie cen i zawsze docenią okazję – w końcu ciężko pracowali by stać się tym kim są i nie zrobili tego dzięki wydawaniu za dużo. Wierzą w dobroczynny skutek wyjątkowego relaksu jakim jest weekend w Spa ale nie będą tolerowali miernej jakości usług czy nieadekwatnie wysokich cen.
Czynnik nr 2 – Profesjonalne kompetencje
Nie ważne czy reprezentujesz hotele SPA czy Day SPA, musisz być ich doradcą i skutecznie stawiać czoła ich oczekiwaniom. Szukają twojego zaangażowania w serwis o wyjątkowej jakości, indywidualnie adresowany do każdego z nich. Nie możesz kazać im czekać – oczekują szybkiej reakcji z twojej strony. Twoja asysta na każdym ich kroku jest wręcz obowiązkowa. Zadbaj by ich wszelkie kroki w SPA były intuicyjne – zamiast myśleć, niech czują. Wiedza na temat swojej profesji jest darem, im więcej będziesz jej posiadać tym lepiej obsłużysz swoich gości więc nie przestawaj się uczyć. Oferując klientom korzyści które trafiają w ich oczekiwania (np. kobiety o bardzo suchej cerze zawsze zwracają uwagę na to co pomaga w jej nawilżeniu) zdobywasz ich zaufanie dlatego asystując im przy zakupie polecaj zarówno to co drogie i dobre jak i to co tanie. Pozwól im wybrać a staniesz się w ich oczach doradcą zamiast sprzedawcą.
Czynnik nr 3 - Zaufanie, lojalność i dyskrecja
Klienci wierzą w długie i lojalne relacje; pragną potwierdzania ich racji i bycia traktowanym wyjątkowo. Koszty, wartość i korzyści musza być przed nimi jasno zademonstrowane. Powinni dostawać dokładnie to co im przedstawiasz na swoich reklamach, stronie internetowej ofertach czy hasłach – tego właśnie oczekują. Konwersacje sprzedażowe opieraj na faktach – goście doskonale znają swoje potrzeby i żądają byś ty również je znał. Na tym polega praca w SPA.
Czynnik nr 4 – Polecenia dzięki „poczcie pantoflowej”
Wiele osób, zwłaszcza kobiet postrzega siebie w kręgu swoich znajomych jako tych którzy wiedzą „co w trawie piszczy”. Szybko informują siatkę znanych sobie osób o tym co widzieli, gdzie byli, co zobaczyli, jakie, ile i za ile. Dana informacja z szybkością błyskawicy dociera w coraz to nowe miejsca i często zostaje w nich na długi czas (Internet). By zachować dobrą reputację swojego ośrodka, bez znaczenia czy jest to SPA w górach, SPA nad morzem, SPA w Krakowie lub SPA w Warszawie. Kultywuj: szacunek, jakość, wydajność, szczerość i dobre wykonanie usług (cena vs. jakość) – wtedy wszystko będzie w porządku a nowi klienci sami się zjawią.