Jeżeli uważasz że klientem twojego Spa jest każdy człowiek to błąd. Nawet jeżeli usługi które oferujesz mogą pomóc każdemu na tej planecie nie znaczy to że wszyscy zamierzają je kupić... 

Data dodania: 2011-12-21

Wyświetleń: 974

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zbyt szeroka grupa docelowa. Jeżeli uważasz że klientem twojego Spa w Polsce jest każdy człowiek to błąd. Nawet jeżeli usługi które oferujesz mogą pomóc każdemu na tej planecie nie znaczy to że wszyscy zamierzają je kupić. Po prostu nie mają w tym interesu, pieniędzy lub czegokolwiek innego. Jeśli więc kierujesz swoją ofertę do każdego, skończysz tak naprawdę kierując ją do nikogo. Sposobem by zacząć zarabiać pieniądze oraz osiągać lepsze rezultaty w marketingu jest targetowanie do określonej grupy odbiorców. Jednak i tutaj można popełnić błędy co pokazuje następny punkt.

Zły cel marketingowy. Zdarza się jeżeli wybrałeś złą grupę docelową np. hotele spa. A co to może oznaczać? Że nie są po prostu zainteresowani kupowaniem oferty twojego Spa lub po prostu nie mają pieniędzy. Spójrzmy najpierw na to pierwsze – brak zainteresowania. Zdarza się gdy źle zrozumiemy słowo „potrzeby”. Scenariusz tego często wygląda właśnie tak: jesteś pasjonatem jogi i chcesz aby twoi biznesowi klienci również ją uprawiali. Czy oni natomiast chcą uprawiać jogę? Prawdopodobnie nie, skoro mówimy na nich „biznesowi”.

Spójrzmy z kolei na drugą kwestię – brak pieniędzy. To zdarza się gdy kierujesz ofertę do osób które desperacko chcą tego co sprzedajesz ale nie mogą sobie na to pozwolić. Na przykład bardzo luksusowe Spa nad morzem kieruje lokalnie ofertę do dojrzałych kobiet po 60 (niestety większość o niskich zarobkach). Czy one to kupią? Prawdopodobnie nie.

Najważniejsze aby ofertę kierować do osób, które nie tylko stać na twoje usługi ale również które ich chcą. Zdecydowanie lepiej jeżeli ich pragną.

Szukanie grupy docelowej w złych miejscach. To jest sytuacja gdzie „zbuduj to a oni sami przyjdą” nie zadziałała. Gdy już dowiesz się kim jest twoja grupa docelowa, musisz do niej się udać. Nie marnuj swojego czasu w miejscach w których jej nie znajdziesz. Kupowanie sprecyzowanej listy kontaktów i bazy danych oraz celowana kampania emailowa jest dobrym początkiem. A może napiszesz mądry artykuł w branżowej gazecie lub portalu gdzie umiejętnie wpleciesz swoje namiary? Czemu nie. Sprawdź aktualne trendy w Spa.

Przekaz nie jest przekonujący. Masz już dobrze określoną grupę docelową i wiesz jak do nich dotrzeć a mimo wszystko nadal żadnych rezultatów. Dlaczego? Teraz problemem może być twoja wiadomość. Ludzie mają do wyboru wiele obiektów by spedzić weekend w Spa w których mogą wydać co nieco. Musisz im dać bardziej przekonujący powód niz wyposażenie Spa dlaczego powinni wydać swoje ciężko zarobione pieniądze właśnie u ciebie.

W tym momencie sensowne jest zlecenie opracowania takiego przekazu profesjonalistom którzy napiszą go dla ciebie.

Zbyt krótki czas komunikacji z grupą docelową. Opublikowałeś reklamę, wysyłałeś newsletter i nawet raz wystawiłeś się na targach a mimo to nadal nikt nie puka do twoich drzwi.

Smutny fakt jest taki że musisz występować przed swoją grupą docelową ciągle i przez cały czas. Niestety większość z nich nie obudzi się nagle ze słowami „Hej, mam dzisiaj trochę gotówki do wydania u ciebie!” bez odpowiedniej zachęty z twojej strony. Pamiętaj że to nie twoja grupa docelowa ma robotę do zrobienia tylko ty - po prostu praca w Spa. Twoim obowiązkiem jest stale przypominać im że twoje Spa jest tutaj i z pewnością je pokochają.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena