0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
904 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Linki sponsorowane to tania i skuteczna forma reklamowania własnej firmy, co więcej praktycznie każdy może uruchomić samodzielnie własną kampanię. Oczywiście istnieje szereg agencji które zrobią to za Ciebie, ale po kolei. 

Jak to działa? Bardzo prosto, użytkownik wpisując w wyszukiwarkę jakąś frazę otrzymuje listę wyników które zostały uznane za najbardziej adekwatne. Będą to zarówno wyniki organiczne, czyli nie płatne, jak i linki sponsorowane. My skupimy się właśnie na płatnych wynikach wyszukiwania. Płatne reklamy, które powiązane są z wynikami wyszukiwania wyświetlają się na wynikami naturalnymi oraz z boku po prawej stronie. Oczywiście warto znaleźć się w boskie na samej górze, gdyż właśnie te miejsca mają największą klikalność. Co to znaczy? Po prostu największy procent użytkowników decyduje się na kliknięcie w tekst reklamowy zawierający link do strony z ofertą.

Jakie są najważniejsze zalety kampanii linków sponsorowanych? Reklamując się w ten sposób docierasz do dużych grup odbiorców, dzięki temu wzrasta sprzedaż twoich produktów oraz usług. Możesz także wpłynąć pozytywnie na rozpoznawalność marki, co jest korzystne zwłaszcza w przypadku nowych firm. Reklama w systemie stworzonym przez Google to nie tylko linki w wyszukiwarkach, to także możliwość wyświetlania reklam w na stronach i portalach biorących udział w systemie Adsense. Linki sponsorowane są popularną formą promocji ponieważ jest to inwestycja przynosząca konkretne zyski. Zasady w oparciu o które funkcjonuje system Adwords są proste i zrozumiałe, pozwalając jednocześnie na skuteczne zarządzanie swoją kampanią. Tutaj dochodzimy do sedna sprawy, bowiem jeśli kampania linków sponsorowanych jest prosta do przygotowania, to gdzie tkwi haczyk?

Jak już wspominaliśmy praktycznie każdy może założyć sobie konto w systemie Adwords i rozpocząć emisję reklam. Do tego potrzeba jest specjalistyczna wiedza ponieważ inaczej możesz zmarnować dużo pieniędzy. Robiąc to samemu ryzykujesz, że źle dobierzesz słowa kluczowe, nieprawidłowo ustawisz zakres wyszukiwań i powiązań, a także niekorzystnie dla siebie podbijesz stawki za kliknięcie do maksimum. Kampanie linków sponsorowanych mają to do siebie, że trzeba na bieżąco analizować wyniki i ulepszać kampanię. Wydajność zależy tak naprawdę od osoby, która kampanię prowadzi dlatego warto korzystać z usług certyfikowanych agencji.

Chcesz się wyróżnić na tle konkurencji i pokazać się z dobrej strony? Linki sponsorowane umożliwią Ci zdobycie wielu nowych klientów. Pamiętaj, że tylko kilka procent użytkowników przechodzi na dalsze strony, większość zadowala się tym co znajdzie na pierwszej stronie, dotyczy to także linków sponsorowanych.

Licencja: Creative Commons