0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1047 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Tysiące firm z całego świata reklamuje się korzystając właśnie z Google. Dwie najbardziej podstawowe formy reklamowania się w wyszukiwarce to pozycjonowanie oraz linki sponsorowane. Omówimy krótko oba sposoby promocji.

Zacznijmy od linków sponsorowanych stworzonych przez Google. Przez kilka lat interface tej popularnej usługi dość wyraźnie ewoluował, oferując obecnie bardzo szerokie spektrum możliwości zarządzania kampaniami reklamowymi. Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z linkami sponsorowanymi warto przeanalizować twoją grupę docelową. Jest niezmiernie ważne, aby wiedzieć do kogo kieruje się przekaz reklamowy, od tego bowiem zależy w jaki sposób reklama będzie przygotowana. Kolejnymi kwestiami, które należy wziąść pod uwagę jeszcze przed rozpoczęciem kampanii reklamowej, jest dobór właściwych słów kluczowych oraz analiza konkurencji. Gdy mamy to już za sobą możemy wziąść się za przygotowanie kampanii linków sponsorowanych. W panelu klienta możemy przygotować kampanię wraz z dowolną ilością słów kluczowych i grup reklam. Miejsce w jakim wyświetli się nasza reklama zależy od kilku czynników, do tych najważniejszych zaliczyć można: kwotę jaką chcemy przeznaczyć na kliknięcie, konkurencyjności, wskaźnika klikalności tzw. click thru rate oraz samej treści wyświetlanych reklam.

Reklama w Google przy wykorzystaniu linków sponsorowanych to bardzo elastyczna  forma prowadzenia kampanii. Jako użytkownik mamy bowiem możliwość nie tylko edycji i zmiany słów kluczowych w trakcie prowadzenia kampanii, możemy zmieniać także budżet oraz czas wyświetlania reklam. Ponadto możemy wedle uznania modyfikować zakres wyszukiwania, jaki będzie brany pod uwagę przy wyświetlaniu reklamy. Oznacza to po prostu możliwość dokładnego dopasowania. Posłużmy się przykładem. Reklamując linki sponsorowane możemy zaznaczyć, że nasza reklama wyświetli się zarówno użytkownikom wpisującym bezpośrednio frazę linki sponsorowane, a także innym które powiązaliśmy z wynikami wyszukiwania. W ten sposób zyskujemy możliwość skuteczniejszego zarządzania kampanią, a dotarcie do szerokiej grupy odbiorców jest znacznie prostsze bowiem nasza reklama w tym przypadku (w zależności od ustawień rzecz jasna) może wyświetlać się a także osobom szukającym "reklamy w Google", "reklamy w wyszukiwarkach" czy "skutecznej reklamy". Możwliwości są nieograniczone, trzeba tylko wiedzieć jak wykorzystać potencjał systemu linków sponsorowanych.

Drugą równie popularną formą reklamy w Google jest pozycjowanie, czyli działania mające wpływ na poprawę tzw. wyników organicznych dla danej frazy. Ważne jest, żeby odpowiednio zopytmalizować stronę internetową. Zazwyczaj zleca się to fachowcom, którzy przeprowadzają audyt seo i wprowadzają konieczne zmiany na stronie. Dobrze przygotowana strona www, to już połowa sukcesu, później należy rozpocząć zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Ważne, aby linki te były powiązane tematycznie z naszą stroną, a przyrost ich wyglądał na jak najbardziej naturalny. Zwłaszcza w przypadku młodych domen należy uważać by nie przesadzić z ilością linków na dzień, ponieważ może to mieć przykre konsekwencje w postaci kary od Google.

Pozycjonowanie to wymierne korzyści dla Twojej firmy. Dzięki wysokim pozycjom w Google zdobędziesz dużo wejść na stronę, co przełoży się na zwiększoną rozpoznawalność marki oraz zwiększoną sprzedaż. Nalepiej wykorzystywać zarówno pozycjonowanie, jak i linki sponsorowane, to sprawdzone sposoby na promocję w sieci.

Licencja: Creative Commons