Zakładając działalność gospodarczą należy wziąć pod uwagę wiele aspektów, począwszy od podstawowych: siedziba, zatrudnienie pracowników, na rozeznaniu rynku i promocji skończywszy. We właściwej organizacji oraz odpowiednim zarządzaniu tkwi siła przedsiębiorstwa. Sprawdza się tu również powiedzenie, że "najważniejsze jest niewidoczne dla oczu". Najistotniejszą zasadą stosowaną w rachunkowości jest zgodność księgowań ze stanem faktycznym oraz dokumentami. Kluczowe znaczenie ma kompletność posiadanej dokumentacji, niezbędnej podczas ewentualnej konieczności dowiedzenia swoich racji w sytuacji, gdy zaistnieją rozbieżności między podmiotem gospodarczym a fiskusem. Powierzenie zatem ksiąg rachunkowych odpowiedniej osobie pozwala uniknąć nieprzyjemności wynikających z przeoczeń, zaniedbań, nie mówiąc już o konsekwencjach prawnych.
Obecnie, w związku ze zwiększającą się rokrocznie liczbą nowopowstających przedsiębiorstw, rośnie ilość firm świadczących usługi rachunkowe. O ile w głównych miastach Polski, jak: Kraków, Poznań, Warszawa, Wrocław, rynek usług rachunkowych jest już nasycony, to szukając „księgowej” w mniejszym mieście, jest ich już stosunkowo mniej. Dlatego też otwierając biuro rachunkowe Rzeszów, Bielsko- Biała czy Lublin wydają się być dobrą lokalizacją.
Oczywiście innym, możliwym rozwiązaniem jest zdobycie certyfikatu, który pozwala na samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych w firmie. Jednak osoby dopiero zastanawiające się nad podjęciem kroków w tym kierunku muszą mieć świadomość tego, iż jest to proces długotrwały i nieprosty. Dlatego też zaleca się na początku działalności skorzystanie z usług biura rachunkowego, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi błędami (odpowiednia umowa z prowadzącym księgi) oraz po to, aby móc skupić się w pełni na odpowiednim prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.