3
głosów
- +

Power Point, czyli zapowiedź nudnej prezentacji?

Autor:

Aktualizacja: 04.02.2007


Kategoria: Rozwój Osobisty / Samodoskonalenie


Artykuł
  • 3 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 33179 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Przygotowujesz prezentację w Power Point? Przeczytaj to, zastosuj i ciesz się udaną prezentacją!


Wielu osobom, które niejednokrotnie uczestniczyły w prezentacjach, na widok projektora i slajdów wykonanych w Power Poincie, reaguje co najmniej alergicznie. Objawy są zazwyczaj u wszystkich tych osób podobne:

• napady ziewania
• senność
• uczucie silnego znudzenia
• tendencja do "odpływania", czyli ucieczka w strefę marzeń i planów na przyszłość.

Co gorsza, grupa tych osób systematycznie się powiększa. Jest to spowodowane tym, że osoby przygotowujące prezentację zupełnie nie potrafią wykorzystać atutów tego dobrego programu prezentacyjnego. W zachwycie nad swoimi umiejętnościami, zapominają o odbiorcach swojej prezentacji i zamiast stawiać na funkcjonalność, prostotę i przejrzystość całości prezentacji, "przeładowują" ją nadmiarem treści, obrazów, wykresów. Wychodzi z tego różnobarwny chaos i zupełnie jak w czeskim filmie: "nikt nic nie wie".

Power Point jest doskonałym narzędziem, które może Ci pomóc w ciekawej i zrozumiałej dla odbiorców prezentacji tematu. To taki przewodnik dla Ciebie oraz dla słuchaczy, który krok po kroku przeprowadza przez najważniejsze treści. Ponad to Power Point pomoże odbiorcom w zapamiętaniu najważniejszych kwestii (jak obraz pomaga w odbiorze treści możesz przeczytać w artykule "2 ważne rzeczy, by słuchacze lepiej zapamiętali Twoją prezentację "). Power Point Ci pomoże, ale musisz przestrzegać kilku ważnych zasad, o których w skrócie piszę poniżej:

1.Tworząc slajdy kieruj się trzema zasadami: prostota, jasność i czytelność. Na slajdach nie umieszczaj całej treści swojego wystąpienia, tylko najważniejsze kwestie, najlepiej w formie łatwych do zapamiętania haseł.


2.Zadbaj o spójność graficzną prezentacji. W obrębie slajdu stosuj jedną czcionkę a nie kilka różnych. Dzięki temu zyskasz na czytelności. Power Point ma kilkaset (włącznie z tym co znajdziesz w Internecie) szablonów i wzorów tła do wykorzystania. To fantastycznie, ale Ty zdecyduj się na jeden wzór tła lub szablon w obrębie całej prezentacji. Twoi słuchacze mają być skupieni na treści a nie zachwycać się różnorodnością grafiki.

3.Nie funduj swoim słuchaczom skomplikowanych, zagmatwanych wykresów. Jeżeli już koniecznie musisz jakiś wykres pokazać, zadbaj o jego czytelność: jak najmniej cyfr!

4.Slajdy muszą współgrać z tym, co mówisz. Wyświetlaj slajdy tak, by pokrywały się z kwestiami, które akurat poruszasz.

5.Jeżeli zamierzasz wykorzystać Power Point w prezentacji, sprawdź przed wystąpieniem , czy sprzęt (rzutnik multimedialny, laptop) działa. Wiele stresu może Ci dostarczyć komputer, który nie chce się uruchomić lub rzutnik, który wyświetla tylko czerwony napis "Error".

To najważniejsze kwestie, na które musisz zwrócić uwagę, jeżeli chcesz posługiwać się Power Pointem i zarazem nie urządzać swoim słuchaczom konkursu ziewania.

Power Point ma jeszcze inną bardzo cenną zaletę: jest prosty w użyciu. Dodawanie i projektowanie poszczególnych slajdów to świetna zabawa i robi się to całkiem intuicyjnie, nawet jeżeli nie jesteś guru komputera. Darmowy, multimedialny kurs po najważniejszych jego funkcjach znajdziesz na stronie Microsoft: Przykład tworzenia prezentacji .

Jeżeli jesteś zagorzałym wrogiem Microsoft możesz skorzystać z darmowych aplikacji podobnych do Power Point. Oferują one zbliżoną funkcjonalność, ale są darmowe. Przykładem może być jeden ze składników darmowego pakietu biurowego OpenOffice - Impress.

Olga Grabek, trener NLP, prowadzi autorskie szkolenia z zakresu skutecznej komuniakcji, wystąpień publicznych i prezentacji, automotywacji. Więcej na stronie: http://www.arkana.edu.pl

Podobał Ci się artykuł?
3
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij