Jest to łatwe w obsłudze narzędzie komunikacji, dzięki któremu budujemy swą wiarygodność i zaufanie. Co najważniejsze, blogi ułatwiają innym znalezienie Cię w sieci.
Jednak wiele z utworzonych blogów (9 z 10) zostaje „porzuconych”, dlatego, że działania związane z ich prowadzeniem mogą zająć zbyt dużo czasu w – dość napiętym już - życiu zawodowym, i wyniki nie będą widoczne od razu. Prowadzący je blogerzy zniechęcają się szybko, przekreślając tym samym ogromne możliwości zaistnienia w sieci.
Poniżej przedstawiam Ci kilka kluczowych elementów skutecznego blogowania. Gdy już nauczysz się i zintegrujesz te czynności, napisanie jednego wpisu nie powinno zająć więcej jak 10-20 minut. Zalecam też dodatkowe 20 minut kilka razy w tygodniu, które powinieneś poświęcić na czytanie i komentowanie innych blogów oraz witryn w sieci, dzięki temu wniesiesz wiele cennych informacji dla swoich czytelników.
6 sekretów skutecznego blogowania
1. Pisz wartościowe treści i dziel się nimi, aby zaprezentować swoją wiedzę i doświadczenie. Nie zapomnij wyjaśnić, w jaki sposób pracować z klientami i niech czytelnicy wiedzą, jak skontaktować się z Tobą, zatrudnić, kupić produkt lub usługę.
2. Napisz do 2-3 razy w tygodniu krótkie wiadomości - 250-350 słów za każdym razem. Dłuższe artykuły mogą być udostępniane za pomocą rozszerzonych funkcji post.
3. Linkuj często do innych wartościowych stron w Internecie. Jest to niezwykle istotne dla budowania ruchu i zwiększenia liczby Twoich czytelników. Poświęć trochę czasu, 2-3 razy w tygodniu, na badania obszaru wiedzy, którym Ty się zajmujesz. Zostawiaj komentarze na innych blogach.
4. Śledź i monitoruj Twoje statystyki odwiedzin. Zainstaluj licznik na swoim blogu, aby wiedzieć co się dzieje. Możesz na przykład znaleźć darmowy licznik na stronie SiteMeter lub skorzystaj z Google Analytics.
5. Wypunktuj wszystkie Twoje produkty i produkty partnerskie oraz upewnij się, że strony docelowe są odpowiednio podklinkowane.
6. Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym do swojej własnej strony internetowej!
Podobnie jak każde inne działanie marketingowe, wytrwałość się opłaca. W ciągu sześciu miesięcy regularnego blogowania, zakładając, że dostarczasz wartościowych treści, zobaczysz znaczny wzrost ruchu na swojej stronie internetowej i zwiększenie przychodów Twojej firmy.
Jeśli nie, pracuj dalej, aż staniesz się skutecznym blogerem! I pamiętaj: „prowadź bezwzględnie Twojego bloga”! To klucz do sukcesu.
Życzę powodzenia!