Książka przedstawia wybór metod stosowanych przez największe autorytety w dziedzinie gry na skrzypcach. Zdradza know-how techniki skrzypcowej - takie jakiego nie można nauczyć się w szkole. Wyjaśnia też jak funkcjonuje system szkolnictwa muzycznego i jak uniknąć typowych błędów początkujących. Jest przydatna nauczycielom I i II stopnia, wykładowcom akademickim, ale także, a może przede wszystkim rodzicom, którzy chcą właściwie pokierować rozwojem dziecka na najważniejszym – początkowym etapie nauki.
Rozwijanie talentu muzycznego jak wiadomo nie jest sprawą prostą. Wytrwała praca nawet w połączeniu z wielkim talentem często nie przynosi efektów, ponieważ nie została właściwie ukierunkowana przez nauczyciela, czyli poparta wiedzą o tym jak ćwiczyć skutecznie. Większość nauczycieli szkół muzycznych powtarza uczniom nieustannie jak trudna jest gra na skrzypcach i jak dużo trzeba ćwiczyć, aby osiągnąć biegłość. Ale najsłynniejsi muzycy twierdzą co innego – Jeśli wierzysz, że gra jest trudna, to taka dla ciebie będzie. Jeśli Perlman i Kennedy mogli nauczyć się biegłej gry w ciągu kilku lat, to znaczy, że wielu innych też może to zrobić. Przy czym nie jest ważne czy ktoś chce być profesjonalnym muzykiem, czy też grać dla przyjemności. W obu przypadkach efektywność i szybkość nauki oznacza satysfakcję.
Autorka książki wyjaśnia jak ćwiczyć skutecznie, a nie dużo. Dzięki książce możemy się dowiedzieć jak trzymają skrzypce znani wirtuozi, czym różni się ich chwyt instrumentu od chwytu przeciętnego nauczyciela i ucznia w szkole muzycznej. Dowiemy się jak wpływa to na wszystkie elementy techniki gry, w jaki sposób technika gry wpływa następnie na umiejętność szybkiego zapamiętywania obszernego repertuaru koncertowego, oraz jak budować odporność psychiczną na scenie. Książka zyskała entuzjastyczne opinie czytelników, rodziców, nauczycieli oraz zawodowych skrzypków. Przeznaczona jest nie tylko dla początkujących, ale też dla profesjonalnych muzyków, którzy chcą udoskonalić technikę gry i interpretację.
Barbara Budna, skrzypaczka i altowiolistka, dyrektor City Music School, założycielka wydawnictwa muzycznego Classicon, jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, Zarządzania kulturą przy Polskiej Akademii Nauk i Studium Public Relations przy Uniwersytecie Warszawskim, prowadzi kursy mistrzowskie gry na skrzypcach w Warszawie i warsztaty Profesjonalnego przygotowania scenicznego.