Przecież temu komuś będziesz musiał zaufać ! Dasz mu dostęp do wielu sekretów firmy !
Na pewno będziesz od tego kogoś oczekiwać:
- Fachowości i doświadczenia w dziedzinie, której ma dotyczyć audyt
- Zachowania poufności – nikt postronny nie może się dowiedzieć o wynikach audytu ani nawet, że audyt miał miejsce
Najlepiej w tym przypadku sprawdza się marketing szeptany czyli polecenia od firm, które znasz – może ktoś znajomy robił w firmie audyt i może Ci polecić kogoś, z kog usług był zadowolony.
Inna możliwość, najczęściej stosowana, to poszperanie w Internecie a następnie wybór partnera w wyniku „konkursu”.
Weź pod uwagę:
- Fachowość
- Referencje
- Cenę
Nie bez powodu cenę umieściłem na ostatnim miejscu. W przypadku audytu naprawdę cena ma najmniejsze znaczenie.
Czy naprawiając samochód, oddajesz go w ręce najtańszego mechanika, akceptując to, że nie masz pewności czy samochód będzie dobrze naprawiony. Może ten mechanik jest „tani” dlatego, że podmienia inne części na stare i na tym dodatkowo zarabia ? Czy też szukasz mechanika z dobrą opinią, o którym się mówi, że jest dobry, że jest uczciwy i z przekonaniem płacisz mu więcej, niż żąda najtańszy ?
Czy jak masz problem ze zdrowiem to idziesz do najtańszego lekarza czy szukasz najlepszego specjalisty, z dobrą marką i osiągnięciami a następnie płacisz każdą cenę, jaką zażąda, bo wiesz, że temu lekarzowi możesz zaufać. A przecież nie ma ceny dla zdrowia i życia.
Podobnie jest z audytem.
Kontaktując się z potencjalnymi wykonawcami informuj w jakim celu przeprowadzasz audyt, czego oczekujesz w efekcie. Upewnij się, że wybrany wykonawca to rozumie.
Pytaj, pytaj, pytaj aż będziesz pewien, że znalazłeś tego Właściwego :-)