1
głosów
- +

Opinie o Jeunesse Global – poważny biznes czy piramida finansowa?

Autor:

Aktualizacja: 07.05.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 25730 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Chcę Ci teraz przedstawić opinię o nowej firmie Jeunesse, która wchodzi na polski rynek. Nie będzie to coś czego spodziewasz się znaleźć w internecie, ponieważ nie mam zamiaru Ci niczego wciskać. To co tu znajdziesz jest moją szczerą opinią o tym co jest mocną i słabą stroną firmy Jeunesse Global.


Na początek pierwsze pytanie, które może Cię nurtować. Czy Jeunesse jest piramidą finansową czy nowym liczącym się graczem na rynku sprzedaży? Odpowiedź jest dość prosta. Piramidy finansowe są w Polsce nielegalne i za ich tworzenie grozi kilkuletnia odsiadka. Opinie, że Jeunesse jest piramidą finansową są z góry przesadzone. Firma działa na zasadzie tzw. marketingu sieciowego, który jest często mylony z nielegalnym schematem piramid finansowych. Marketing sieciowy jest sposobem na dystrybucję produktów, który wykorzystuje coraz więcej firm na świecie. W Polsce jest ich obecnie nieco ponad 100.

Skoro Jeunesse nie jest piramidą finansową to trzeba się przyglądać innym aspektom tej firmy. Przede wszystkim radzę zwrócić uwagę na 3 bardzo ważne kwestie, które decydują o tym czy dana firma marketingu sieciowego rozwinie skrzydła na obecnym rynku czy też zwinie się pozostawiając konsultantów na lodzie.

Te 3 kwestie do poruszenia to unikalność produktu, unikalność zespołów (liderów) oraz unikalność systemu dystrybucji. To one decydują o tym jak wiele potencjalny dystrybutor będzie w stanie zarobić na współpracy z daną firmą. Przejdźmy zatem po kolei do omówienia każdego czynnika.

Czy produkt jest unikalny?

Produkt jest niezwykle ważną częścią marketingu sieciowego. To z jego sprzedaży wypłacane są pieniądze konsultantom. Jeunesse ma w swojej ofercie suplementy diety oraz kosmetyki operte na formule opracowanej przez amerykańskiego doktora Nathana Newmana, który wykorzystał w swoich badaniach nad procesem starzenia się komórki macierzyste.

Na dzień dzisiejszy ten produkt jest unikalny w skali światowej i niesie to za sobą korzyści jak i problemy dla potencjalnych dystrybutorów produktu. Przede wszystkim jeśli nie można tego dostać nigdzie indziej niż za pośrednictwem konsultanta firmy Jeunesse to potencjalny klient musi coś takiego nabyć właśnie tutaj. Wadą takiego rozwiązania jest monopol na produkt, który oznacza dyktowanie ceny, a ta z kolei jest wysoka i zapewne odstraszy część potencjalnych klientów. Nie zmienia to jednak faktu, że produkt jest unikalny i będzie pożądany przez wiele osób.

Kolejną wadą może być holenderski magazyn produktów. Transport (zwłaszcza) detaliczny jest drogi i przesyłanie towaru na takie odległości może nastręczyć problemów związanych z logistyką i dostarczaniem produktu klientom. Obawiam się, że obowiązek „magazynowania” produktu spadnie na dystrybutora, aby zawsze miał pod ręką większy zapas, który może zaoferować swoim klientom.

Kolejny ważny czynnik o jakich ciałem wspomnieć to liderzy Jeunesse Global

Co sobą reprezentują, czy są unikalni i czy umieją wykorzystać dobrze binarny plan marketingowy do pomocy innym w zarabianiu na takich produktach?

Tutaj na razie nie zachwyca, ale to może się z czasem zmienić, ponieważ firma Jeunesse jest stosunkowo nowa w Polsce. Na dzień dzisiejszy opinię o tym jak „poważny jest to biznes” można wywnioskować po stronach internetowych osób współpracujących z  firmą oraz tego co piszą w internecie.

Osobiście jednak uważam, że treść jest ważniejsza od samego wyglądu więc nie radzę się sugerować samym wyglądem, ale właśnie treścią i tym co mają Ci do przekazania liderzy Jeunesse. Mimo wszystko wyszukując strony internetowe liderów nie można się oprzeć opinii, że warto popracować trochę nad wizerunkiem.

Czy system Jeunesse jest unikalny i skuteczny na obecnym rynku?

Zachęcanie planem wynagrodzeń i kosmicznymi dochodami jakie osiągają ludzie za oceanem już nie działa. Szczerze – zastanów się co kogo obchodzą dochody ludzi w stanach skoro my żyjemy i pracujemy w polskich warunkach gospodarczych, które są z goła odmienne od tych w stanach. Takie wciskanie na silę szansy na biznes oraz produktu sprawia jedynie, że ludzie się zniechęcają jeszcze zanim usłyszą o biznesie.

Większość konsultantów Jeunesse rozsiewa po internecie ogłoszenia o „nowym rewelacyjnym biznesie” a niestety to nie są strategie, które są skuteczne. Podobnie staroświeckie są metody dystrybucji produktu polegające bardziej na akwizycyjnym podejściu do potencjalnego klienta i przekonywaniu na logikę, które jest niezwykle mało skuteczne zamiast skoncentrować się na opracowaniu duplikowalnego systemu dystrybucji takiego produktu.

Twój sukces zależy w zasadzie od tego jak dobrze zaprezentujesz i sprzedaż produkty Jeunesse oraz w jaki sposób zachęcisz osoby do współpracy z Tobą. Na dzień dzisiejszy większość strategii jakie wykorzystują konsultanci firmy Jeunesse jest mało skuteczna. Wywołuje raczej niechęć niż zainteresowanie. Jeśli jesteś zainteresowany podejmowaniem współpracy i rozwijaniem biznesu razem z firmą to polecam najpierw zapoznać się ze strategiami, metodami, które dają mierzalne efekty w obecnym stanie gospodarczym i zwyczajnie sprawdzić czy się do tego nadajesz.

“Zainteresowała Cię ta opinia? Chcesz więcej informacji zanim zdecydujesz się na współpracę? Poznaj kilka najgłębszych sekretów Jeunesse Global, które są przed Tobą ukrywane...” http://www.sekretymlm.pl/firmy/Jeunesse


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij