Większość osób zleca wykonanie witryny internetowej informatykom. Bardzo dobrze jeśli jest to sklep internetowy. Jednak w przypadku witryny firmowej to co zamawiasz, powinieneś traktować tylko jako bazę do dalszego samodzielnego rozwoju. W przeciwnym razie taka strona nie będzie często odwiedzana.

Data dodania: 2011-04-07

Wyświetleń: 1853

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 6

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

6 Ocena

Licencja: Creative Commons

Witryna firmowa powinna być jak biuro obsługi klienta. Powinna tętnić życiem, na bieżąco informować o aktualnych wydarzeniach i wspomagać potencjalnego klienta w podpowiadaniu mu najlepszych rozwiązań, jakie może dostarczyć twoja firma.

Dlatego najlepszym sposobem na witrynę firmową jest blog. Na początku najlepiej jeżeli właśnie blog będzie twoją witryną. Z czasem może stać się jego elementem. Jednak zawsze powinien to być główny element witryny.

Konstrukcja bloga sprawia, że jest on uwielbiany przez Google. Naturą bloga jest to, że jest on często aktualizowany. Najnowsze publikacje są umieszczane na górze strony. To sprawia, że strona główna twojej witryny stale się zmienia. To z kolei uczy Google, że warto do ciebie często zaglądać, aby na nowo zindeksować witrynę i wskazać kolejne strony w wynikach wyszukiwania.

Wymaga to oczywiście pracy. Musisz bowiem stale pisać coś nowego. Jednak bardzo się opłaca i można to też w dużym stopniu zautomatyzować.

W przypadku bloga opartego na oprogramowaniu WordPress wcale nie musisz tego robić stale. Kolejne teksty możesz przygotować wcześniej i zaplanować automatyczne pojawianie się ich na witrynie. Bardzo ważne aby działo się to stopniowo, aby nie wszystkie informacje od razu były udostępnione. Tylko w ten sposób twoja witryna trafi na listę stron, które będą często odwiedzane.

Jeśli zrobisz tak tak, jak większość osób robi ze swoją witryną, że od razu stworzysz całą treść, to twoja witryna zostanie zindeksowana przez Google od razu w wielu słowach kluczowych. Jednak kiedy będziesz później od czasu do czasu coś na nią wstawiać, to zanim Google o tym poinformuje użytkowników swojej wyszukiwarki, może upłynąć nawet wiele miesięcy!

Na początku powinieneś oczywiście wypełnić swoją witrynę podstawowymi treściami. Aby było wiadomo czyja jest to witryna, do kogo jest kierowana i jakie informacje będą się tutaj później pojawiać. To sprawia, że kiedy ktoś trafi na nią, od razu będzie wiedział, czy to jest dla niego i będzie go to zachęcać do częstych powrotów na twoje strony.

Jeśli czytelnicy twojej witryny zobaczą, że nie jest to tylko statyczna strona, tylko że jest to stały serwis informacyjny, który może im pomóc również w przyszłości, to będą pamiętać o tym, że warto tu w przyszłości wrócić. Większość klientów nie kupuje za pierwszym podejściem. Warto więc dbać o to, aby ludzie chcieli wracać na twoje strony w poszukiwaniu coraz to nowszych porad. W ten sposób stajesz się im bliższy.

To jest kolejny element strony, której odwiedziny rosną - prowadzenie witryny w sposób bliski sercu klientów. Koniecznie taką stronę prowadź w sposób osobisty. Przedstaw się z imienia i nazwiska. W małej firmie najlepiej jeżeli będzie to robić właściciel. Nawet jeżeli to oddeleguje. Ważne aby w blogu figurowała osoba, która jest najlepszym ekspertem w firmie.

W większych firmach mogą to być pracownicy, sprzedawcy internetowi, którzy nie tylko obsługują klienta, ale przede wszystkim służą poradą. I właśnie po to potrzebują bloga, aby stale świadczyć te porady wszystkim zainteresowanym.

Regularne publikowanie na blogu sprawia, że witryna ma coraz więcej treści. W ten sposób Google ma coraz więcej powodów do kierowania do ciebie. Na moim głównym blogu po 4 latach jest prawie pół tysiąca wpisów. Jest więc co najmniej pół tysiąca powodów do kierowania na moją domenę.

Dodatkowo dzięki specyficznej konstrukcji bloga WordPress, który posiada kilka różnych wbudowanych mechanizmów taksonomii, faktycznych zindeksowanych stron jest dziesięciokrotnie więcej niż zostało ich napisanych. Czyli jeżeli na twojej witrynie będzie tylko 100 stron, to Google będzie widział ich aż 1000!

Prowadzenie bloga takiego jak WordPress nie wymaga informatycznych umiejętności. Jest to niemal tak proste jak pisanie w edytorze Word. Możesz samodzielnie wprowadzać i aktualizować treści. Możesz bardzo łatwo dodawać obrazki, a nawet audio i wideo. I to wszystko bez znajomości programowania stron internetowych.

To co warto zlecić, to instalacja i konfiguracja bloga oraz stworzenie motywu graficznego. Chyba, że planujesz w przyszłości prowadzić więcej podobnych witryn. Te czynności w sumie są w tej chwili uproszczone i za pomocą kreatorów możesz to w miarę szybko zrobić również samodzielnie.

Na początek od ręki możesz założyć bloga na wordpress.com. Nie tylko bez konieczności znajomości spraw informatycznych, ale nawet bez konieczności posiadania własnego hostingu, czyli miejsca na serwerze, gdzie umieszczasz swoje strony. To rozwiązanie jest dobre jednak tylko na początek. Ale jest szybkie. Więc czasami warto wziąć je pod uwagę, aby dłużej nie zwlekać i jak najszybciej zacząć prowadzić swoją witrynę.

Blog z wordpress.com możesz w dowolnym momencie później bardzo łatwo przenieść na swój hosting za pomocą prostej funkcji export/import. Ważne aby to kiedyś zrobić, bo blog na własnym hostingu daje dużo większe możliwości marketingowe.

Na koniec dodam, że jeśli chodzi o motywy graficzne w przypadku WordPress na początku możesz też sobie poradzić bez ich zamawiania, wybierając odpowiadający ci motyw spośród ponad prawie półtora tysiąca gotowych bezpłatnych motywów. Możesz łatwo zmienić nagłówek, obrazek i ewentualnie kolory. A za pomocą mechanizmu widgetów ułożysz układ witryny tak jak ci się podoba.

Jeśli nie masz jeszcze swojej strony internetowej, teraz nie możesz już mieć żadnej wymówki, aby ją już za chwilę założyć. Zajmie ci to tylko 10 minut! Prowadź swoją pierwszą witrynę w postaci bloga na WordPress.

Licencja: Creative Commons
6 Ocena