Każda firma, by zaistnieć w świadomości klientów, musi ogłosić swoje istnienie, szeroko poinformować o swojej działalności, podkreślić swoje zalety, wyróżnić się spośród dziesiątek podobnych producentów. Do tego celu służy reklama. 

Data dodania: 2011-01-25

Wyświetleń: 2306

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zwykle wymaga to sporych pieniędzy, bo –żeby akcja promocyjna odniosła sukces – należy zatrudnić profesjonalną agencję. Stać na to tylko duże firmy. W mniejszych marketingowcy próbują sami przedstawiać swoją firmę jako tę, z którą koniecznie powinniśmy mieć do czynienia. Skutecznym sposobem na zdobycie klientów i współpracowników są gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe dołączane do produktów

Uwielbiamy gratisy, nawet jeśli ich wartość jest tylko symboliczna. Wiedzą o tym producenci towarów, które mamy na liście najczęstszych zakupów , jak też i ekskluzywnych produktów, w które zaopatrujemy się raz na kilka lat, jak np. sprzęt RTV i AGD czy samochody.

Każdy producent potrzebuje zjednać sobie klientów. Do tego celu służą gadżety reklamowe dołączane do produktów. Wielu kupujących np. kawę, chętnie zakupi od razu dwa opakowania, bo w efektownym pudełku oprócz torebek z kawą znajduje się efektowny kubek z nazwą kawy. Jakoś później nie wypada w tym kubku pić kawy innej marki, tak więc przywiązujemy się do jednego gatunku. Na to liczą ofiarodawcy gadżetów. Skromny prezent sprawia, że klient poczuwa się do lojalności względem swego darczyńcy.
Tym sposobem każdy konsument zdobywa niemałą kolekcję gadżetów . Zwykle te artykuły jakoś są powiązane ze sprzedawanym towarem, np., artykuły kuchenne dołączane są do produktów spożywczych. Ale ostatnio dostałam gratis w postaci dwóch malutkich torebek kawy zbożowej znanej marki, a dołączony był do zabawki dla dziecka. Można i tak. Kawę zaparzyłam, smakowała. A teraz poczuwam się do tego, by zakupić porządną paczkę. Firma zadbała o mnie, a więc poczuwam się do rewanżu.

Gadżety reklamowe rozdawane wszem i wobec

To też lubimy: znaleźć się w miejscu, gdzie coś nam dają za darmo. Najczęściej tym miejscem są sklepy, hale targowe, a nawet ulice. Miłe hostessy, a czasami przebierańcy, rozdają gadżety reklamowe. Ponieważ ich odbiorca jest masowy, prezenciki są symboliczne: długopis, breloczek, smycz na klucze, otwieracz do butelek. Wygrawerowane na nich logo firmy lub nazwa producenta przez cały czas użytkowania  przedmiotu będą przypominać o ofiarodawcy, wejdą w podświadomość, staną się znane. Gdy przyjdzie pora na zakupy czy skorzystanie z usługi, wiele osób nie będzie szukać innej firmy, tylko skorzysta z tej poznanej dzięki skromnemu napisowi na niepozornym drobiazgu.
Firma nie inwestuje zbyt wiele w taką formę promocji, a na pewno może odnotować korzyści.

Warto jednak zadbać, by i takie drobiazgi cechowała dobra jakość. Tandetne wyroby nie sprawią, że obdarowany obdarzy zaufaniem firmę, więc trudno oczekiwać, że zostanie jej klientem.

Gadżety reklamowe wręczane klientom


Firmy cenią i szanują każdego klienta. Wiele z nich każdego interesanta obdarowuje pamiątkowym drobiazgiem z logo firmy. Jest to wyraz podziękowania za wybranie tej a nie innej firmy, a jednocześnie komunikat, że firma liczy na dalsze kontakty. W takich sytuacjach również używa się artykułów niedrogich i symbolicznych. 
Co innego, gdy chodzi o stałego współpracownika czy wielokrotnego klienta. Jemu należy się szczególne wyróżnienie. W dobrym tonie, ale także w interesie firmy, jest utrzymywanie z nim więcej niż służbowych kontaktów. Okazją do wręczania pamiątkowych prezentów (zwróćmy uwagę na uroczysty wydźwięk słowa „wręczanie”) są święta Bożego Narodzenia, których obchodzenie już wyszło z kręgów rodzinnych do zakładów pracy. Miłym akcentem przy składaniu życzeń stałym klientom jest obdarowywanie się wzajemne prezentami, które ciągle w stosunkach służbowych pełnią funkcję gadżetów reklamowych.

Inną okazją, kiedy to niezbędne są eleganckie gadżety reklamowe, jest jubileusz firmy albo też święto branży.
W kontaktach biznesowych wypada, a nawet trzeba, indywidualizować prezenty, dostosowywać do okoliczności. Przede wszystkim jednak należy zadbać, by były to artykuły dobrej jakości i w dobrym guście. W tym segmencie powodzeniem cieszą się starannie wydane kalendarze, elegancko oprawione w skórę notesy, szykowna galanteria skórzana, sprzęt sportowy, dobre kosmetyki, artykuły biurowe wysokiej klasy.
Pamiętajmy, że niektóre zawody, np. lekarz czy prawnik są pod szczególną kontrolą społeczeństwa. Wręczając gadżet reklamowy, nikt nie powinien być posądzany o korupcję. Tu trzeba zachować umiar.

Skąd firma ma brać gadżety reklamowe?


W rozprowadzaniu tego rodzaju artykułów specjalizują się firmy, które w profesjonalny i satysfakcjonujący sposób starają się dbać o klienta. Przede wszystkim dysponują szerokim wyborem towarów, zarówno dla klienta ze skromnym portfelem, jak i dysponujących poważnymi funduszami. Lista artykułów, które z sukcesem spełnią rolę gadżetów reklamowych, jest bardzo długa, ceny zróżnicowane. Takie firmy zajmują się kompleksową obsługą klienta, tak więc w ich gestii jest umieszczanie  zamówionych logotypów i napisów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena