Każdego dni otwierając swoją skrzynkę widzę dziesiątki wiadomości, które popełniają e-mail marketingowe samobójstwo. Jeśli chcesz wystrzec się najpopularniejszych błędów, zobacz jak NIE powinno robić się e-mail marketingu.

Data dodania: 2011-01-12

Wyświetleń: 1509

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby nasze działania e-mail marketingowe były skuteczne, należy swoje wiadomości kierować do odpowiednich osób. Na pewno nie odniesiesz sukcesu jeśli wykupisz mailingi reklamowe w połowie Internetu. Oczywiście celując we wszystkich, w końcu trafisz w swoją grupę docelową, jednak nie tędy droga.

Działaniem niezbędnym do odniesienia sukcesu jest dostosowanie prezentowanych przez nas treści do wymagań grupy docelowej. Jeśli będziesz pisać od rzeczy na każdy temat jaki przyjdzie Ci do głowy to na pewno w krótkim czasie Twoja lista zostanie mocno zredukowana, a Ci którzy na niej zostaną oznaczą Twój adres jako spamerski.

Kluczowym elementem dla powodzenia w e-mail marketingu jest wysyłanie wiadomości w odpowiednich odstępach czasu. Dla każdej niszy ta częstotliwość będzie inna, ale w ogromnej większości wypadków subskrybenci będą zmęczeni codziennymi informacjami zaśmiecającymi ich skrzynkę mailową.

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu pozytywnych relacji ze swoimi subskrybentami to nie możesz pisać tylko suchych informacji. Zazwyczaj lubimy jakieś osoby dopiero gdy coś o nich wiemy. Jeśli nie otworzysz się na ludzi i nie napiszesz czegoś od siebie to nie zbudujesz żadnych relacji.

Nie wysyłaj wiadomości bez zgody. Nie dosyć, że jest to nielegalne to w dodatku nieefektywne i bardzo drażniące internautów. W taki sposób można łatwo zbudować sobie czarny PR. Jeśli internauta nie przyjdzie do Ciebie i się sam nie zapisze to nie masz co marzyć o skutecznym e-mail marketingu.

Aby dana wiadomość mogła wpłynąć na internautę i wywołać oczekiwaną reakcję to musi być najpierw przeczytana. Nie wysyłaj niechlujnych wiadomości pisanych na całą szerokośc ekranu. W taki sposób tylko utrudnisz życie swoim czytelnikom i zmniejszysz skuteczność mailingu.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena