Osoby zwabione podstępnie na listę, szybko się z niej wypiszą, a cała nasza praca pójdzie na marne.
Dlatego lepiej zadać pytanie, jak zbudować dobrą listę adresową? Przyjmując takie podejście będziemy osiągać dużo lepsze rezultaty. E-mail marketing to gra liczb, ale nie liczb ilościowa, a liczb skuteczności. Co nam po liście 1000 osób, która da 1% skuteczności, jeśli w jej miejsce możemy stworzyć listę 400 osób i mieć 10 czy 20 % skuteczności?
Zanim zaczniesz budować listę to koniecznie określ swoją grupę docelową i do niej skieruj swoją ofertę (możliwość zapisania się na listę). Tylko w taki sposób osiągniesz wysokie współczynniki klikalności podczas akcji marketingowych. Tylko w taki sposób zyskasz listę osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją działalnością.
Jak zachęcić internautów do zapisu?
Najprostszym, najpopularniejszym, a za razem najskuteczniejszym sposobem na zachęcenie naszej grupy docelowej do zapisu na listę jest zaoferowanie w zamian, zupełnie za darmo jakiejś wartościowej (z punktu widzenia internauty) treści.
Jeśli prowadzisz sklep z bielizną damską możesz zrobić mini poradnik dotyczący odpowiedniego wyboru biustonosza, albo kurs e-mailowy omawiający emocje jakie wywołują poszczególne kolory naszego ubioru.
Jeśli sprzedajesz książki możesz zaoferować darmowy fragment jednej z nich lub regularny newsletter z nowościami wydawniczymi. W każdej branży znajdzie się wiele problemów, a co za tym idzie szans na ich rozwiązanie poprzez zapis na listę adresową. Wystarczy tylko dobrze poszukać.
Zniżki
Czasami dobrym pomysłem na zachęcenie klienta do zapisu na listę, a za razem do zakupu jest zaoferowanie mu jakiejś zniżki lub kuponu rabatowego. Nie jest to jednak najlepsze wyjście. Skoro można zdobyć subskrybenta darmowymi metodami to czemu tracić część swoich dochodów? Z lenistwa?
Konkursy
Wiele firm buduje w błyskawiczny sposób ogromne listy adresowe poprzez zorganizowanie konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Pomysł jest niezły ponieważ małym wysiłkiem można zdobyć wielu subskrybentów, jednak ma jedną bardzo poważną wadę omawianą na wstępie. Konkurs na pewno przyciągnie steki, a może nawet tysiące osób, które nie będą zainteresowane naszą firmą, działalnością czy produktami. Zapiszą się skuszone wizją wygrania nagrody i w żadnym wypadku nie będą miały zamiaru reagować na nasze wiadomości – najpewniej potraktują je jako kolejny spam.