Okres po świętach Bożego Narodzenia i Nowym Roku to tradycyjnie już sezon wielkich obniżek i posezonowych wyprzedaży. Centra handlowe zapełniają się polującymi na okazje cenowe klientami.

Data dodania: 2011-01-06

Wyświetleń: 1419

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W tym okresie bardzo mocno kwitnie także handel w sieci. Dla wielu jest to bowiem okazja by u polować coś w extra cenie. Warto więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaskoczyć ich miłą niespodzianką.

Zorganizowanie takiego "wydarzenia" wymaga odpowiedniego przygotowania. Najważniejszą kwestią jest zaplanowanie odpowiedniej kampanii reklamowej. Musisz przecież poinformować jak najwięcej osób o tym, że właśnie rozpoczęła się u Ciebie posezonowa obniżka cen. Najlepiej nie zostawiać tego na ostatnią chwilę – zanim klienci skorzystają z promocji u konkurencji. Informacje o planowanych pod koniec roku przecenach możesz umieścić już miesiąc wcześniej, stopniowo intensyfikując kampanie w miarę zbliżania się do tego gorącego okresu.

Zanim zorganizujesz zimową wyprzedaż zastanów się czy przypadkiem nie krzyżuje się ona z inną, aktualnie trwającą promocją. Jeśli np. oferujesz dostawę gratis za zakupy na określoną kwotę to zastanów się wcześniej czy ma to dotyczyć także artykułów objętych sezonową obniżką cen. Promocje mają bowiem na celu zwiększyć aktywność kupujących, bez sensu jednak jeśli zamiast zarabiać będziesz do tego dokładał.

I jeszcze kwestie techniczne - jeśli rozważasz wybór gotowego skrytptu dla sklepu zorientuj się czy dane oprogramowanie zawiera moduły umożliwiające przeprowadzenie konkursów czy akcji promocyjnych. Żeby potem nie trzeba było ich dodatkowo zamawiać.

Korzyści z wyprzedaży są podwójne. Sprzedawca ma szansę zrobić trochę wolnego miejsca w magazynie i "pozbyć" się wolniej schodzącego towaru. Dla klientów zaś wyprzedaże są jasnym sygnałem, że sklep dba o atrakcyjność oferty oraz o zadowolenie klientów. A to z pewnością przełoży się na ich przywiązanie do sklepu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena