Podczas całego długiego okresu przygotowań do ślubu i wesela jednym z pierwszych trudnych zadań jakie wyrasta przed narzeczonymi jest ustalenie budżetu ślubnego. Z zadaniem tym nalezy się uporać tak prędko, jak to tylko możliwe, aby już na początku przygotowań do uroczystości wiedzieć, na co można sobie pozwolić.

Data dodania: 2010-12-26

Wyświetleń: 1520

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na samym początku ustalania budżetu ślubnego nalezy określić maksymalną kwotę, jaką można przeznaczyć pamiętając, że nie trzeba płacić wszystkiego z góry. Większość usługodawców wymaga wpłacenia zaliczki w celu dokonania rezerwacji terminu, a całość usługi rozliczana jest po jej wykonaniu.

Koszty ślubu możemy podzielić na trzy główne grupy:

- przyjęcie weselne i usługodawcy (kamerzysta, fotograf, zespół, itd.) - 65-70% całej kwoty;
- stroje ślubne - 10-15% całej kwoty;
- pozostałe koszty (obrączki, zaproszenia, samochód, itd.) - 20-25% całości.

Znając już swoje możliwości finansowe (t.j. maksymalną kwotę, jaką jest się w stanie przeznaczyć na organizację ślubu i wesela), należy tak dopasować koszty poszczególnych elementów, aby tej kwoty nie przekroczyć. Zadanie to może ułatwić konsultant ślubny, jeżeli korzystacie z jego usług.

Koszty ślubu dzielimy na stałe i zmienne. Koszty stałe to takie, które są niezależne od liczby zaproszonych gości, np. suknia Panny Młodej, fotograf, czy obrączki. Koszty zmienne to takie, które ulegają zmianie wprost proporcjonalnie do liczby zaproszonych gości, np. koszty noclegów, transportu gości, czy menu weselne. Jeżeli przekroczycie ustaloną na początku maksymalną kwotę, a nie ma możliwości zrezygnowania lub obniżenia ceny któregoś z elementów należących do kosztów stałych, zawsze możecie wziąć pod uwagę zmniejszenie liczby zaproszonych gości lub zmniejszenie liczby posiłków, np. dwie ciepłe kolacje zamiast trzech.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena