W Stanford University przeanalizowano wyniki corocznych menedżerów najwyższego szczebla w firmach z listy Fortune 1000. Wielu z tych menedżerów należało do osób, osiągających największe sukcesy w swojej branży. Naukowcy dokonali analizy tego, co pisano o tych ludziach od samego momentu rozpoczęcia przez nich pracy. Szukano cech wspólnych.
Okazało się, że można wyróżnić dwie, najważniejsze cechy wspólne liderów. Pierwszą z nich jest umiejętność bycia wartościowym członkiem zespołu. Gdy rozpoczynali pracę, doskonale funkcjonowali w zespołach, wnosząc ogromny wkład. Gdy awansowali , umieli dobierać utalentowanych ludzi. Świetnie organizowali ich pracę i wyznaczali cele.
Drugą, nawet ważniejszą cechą wspólną liderów, jest umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Najwybitniejsi ludzie w każdej specjalności udowodnili, że gdy nadchodzi kryzys, potrafią sobie dobrze z nim radzić. Umiejętność tą zyskiwali podczas różnych sytuacji, które ich spotykały.
Wspólnym mianownikiem tych cech była możliwość nauczenia się ich. Większość top menedżerów nauczyła się przywództwa, uczęszczając na seminaria i warsztaty, oraz w trakcie pracy – zdobywając doświadczenie. Chociaż samego radzenia sobie z kryzysem nie można przyswoić na szkoleniu, to odpowiednie, wcześniejsze przygotowanie jest niezwykle ważne. Wnioskiem z tego jest to, że i Ty możesz stać się prawdziwym liderem!
Pozdrawiam
Brian Tracy