0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1568 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Przeglądając oferty pracy, możemy natknąć się na wymóg przesłania swojego portfolio. Dotyczy to głównie starających się  o posadę, na której wymagana jest kreatywność. Jak więc stworzyć portfolio, które zainteresuje potencjalnego pracodawcę?

Portfolio to swoista autopromocja, powinno więc być wykonane samodzielnie przez starającego się o pracę. Kto zareklamuje Ciebie i Twoje umiejętności lepiej niż Ty sam? Wyjątkiem może być portfolio elektroniczne, w którego wykonaniu pomoże specjalista. Treść, zdjęcia i inne materiały w takim portfolio powinny być jednak Twojego autorstwa.

Portfolio może mieć różne formy – od tradycyjnego, papierowego dokumentu po prezentację multimedialną czy teczkę z własnymi dziełami. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od formy, ta swoista autoprezentacja musi posiadać kilka podstawowych elementów, takich jak: informacje o sobie, dane kontaktowe, sukcesy i osiągnięcia, zrealizowane projekty.

Informacje o sobie powinny zawierać streszczenie przebiegu Twojej kariery zawodowej. Nadmień o zdobytym wykształceniu, przebytych kursach, aktualnym zajęciu. Nie wymieniaj nazw poprzednich pracodawców. Takie informacje powinny się bowiem znaleźć w życiorysie.

Nagrody i wszelkie sukcesy w konkursach związanych z Twoim zawodem umieść koniecznie w części dotyczącej osiągnięć. Wpisz tam również publikacje Twojego autorstwa, wystawy prac itp.

Najciekawszą częścią portfolio powinny być zrealizowane projekty. Tutaj możesz wykazać się kreatywnością – umieścić zdjęcia, prezentacje, rysunki, filmy i wszystkie inne materiały związane z dotychczasowymi projektami.

Warto postarać się, by portfolio było jak najciekawsze. To właśnie te materiały mogą zagwarantować Ci wymarzoną posadę.

Licencja: Creative Commons