0
głosów
- +

Jak schudlam 15 kg w miesiąc

Autor:

Aktualizacja: 05.10.2010


Kategoria: Zdrowie / Odchudzanie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 7255 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jedzenie to dla wielu z nas przyjemność. Przygotowanie posiłków może stanowić dla kogoś hobby. Jednak za produktami spożywczymi kryją się również zagrożenia. Dobroczynne właściwości kaloryczne produktów mogą służyć do zniwelowania stresu, czy strachu poprzez zajadanie problemów.


 

Zdarzają się ponadto sytuacje,  gdy odchudzanie jest dla nas nie zdrowe, które prowadzi do bulimii i anoreksji. Wniosek jest oczywisty – żywność, która jest jednym z czynnikiem pozwalającym nam żyć, jednym z najnaturalniejszych aspektów naszego życia, w niektórych przypadkach stanowi duże zagrożenie. W niektórych sytuacjach nieodpowiednie podejście do niej prowadzi do chorób i innych poważnych konsekwencji. Jak temu zaradzić? Najprostszą metodą jest zdrowe jedzenie, które pozwala na zachowanie pięknej, szczupłej sylwetki. Wielu pomagają w tym wskazówki żywieniowe.

Jak jeść, by utrzymywać dotychczasową wagę? By cieszyć się ze zdrowia? Przede wszystkim należy przyjmować tyle składników odżywczych, ile spalamy każdego dnia. Gdy wartość tę ograniczymy i będzie ona mniejsza od tej, jaką spalamy, zaczniemy chudnąć. Powiększając ją, możemy liczyć na dodatkowe kilogramy. Aby nasza dieta przynosiła odpowiednie efekty poza odpowiednimi ilościami spożywanego jedzenia, należy zwracać uwagę na jego jakość. Niech będą to produkty spożywcze świeże, zdrowe i możliwie mało przetwarzane. Wybierajmy produkty naturalne i bogate w witaminy i mikroelementy. Kolejny ważny wyznacznik zdrowego jedzenia to odpowiednie przygotowanie potraw. Nie oznacza to, że mamy od razu zrezygnować z najmniej zdrowych sposobów, na przykład smażenia, ale stosować je wymiennie z gotowaniem na parze, duszeniem, itd. Zwracajmy również uwagę na dodatki – wybierajmy wysokiej jakości olej, a jeszcze lepiej oliwę z oliwek i nie stosujmy ich w namiarze.

Jak jemy? Co robimy, gdy posiłek ląduje przed nami na talerzu? Przede wszystkim dajmy sobie chwilę czasu na zapamiętanie jego zapachu i barwy. Dopiero po chwili zacznijmy jedzenie. Nie spieszmy się! Jedzmy powoli, pozwalając zapamiętać każdy kęs. W ten sposób dajemy wiadomość żołądkowi o prawdziwej ilości spożywanych posiłków. Jeśli po zakończeniu jedzenia mamy ochotę na dokładkę, odczekajmy piętnaście minut. Jeśli po tym czasie chęć nie minie, możemy dołożyć sobie dodatkową porcję. Nie zaleca się picia w trakcie posiłku. Gdy chcemy schudnąć, możemy napić się pół litra czystej, naturalnej wody mineralnej przed posiłkiem, uzyskując w ten sposób efekt pełności. Sztuczkę tą możemy również stosować, kiedy przychodzi do nas ochota na słodycze lub fast food – wypijmy pół litra czystej wody, a szansa, że ochota nam minie, pozostaje bliska gwarancji.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij