Tworzenie filmików instruktażowych może się przydać nie tylko w związku z potrzebą dokształcania własnych pracowników, czy partnerów biznesowych. To skuteczne narzędzie także do promocji i reklamy produktów.
Stworzenie nawet krótkiego filmiku wymaga przede wszystkim cierpliwości i zaangażowania. Można je tworzyć na kilka sposobów korzystając z kamer wideo i komputera lub korzystając ze zdjęć i komputera. Są nawet portale przeznaczone do tego typu zadań oraz firmy zajmujące się tym precedensem tworzenia filmików zawodowo, ale usługi tego rodzaju są dość drogie.
Skuteczną metodą promocji własnej firmy i zaoszczędzeniem kilkuset złotych może być skorzystanie z gotowych narzędzi w postaci darmowych programów, łatwo dostępnych oraz pewnej podstawowej wiedzy z zakresu ich obsługi. Filmiki instruktażowe pozwalają zainteresowanym ofertą osobom na poznanie min. produktów firmy, ich jakości, czy też procesów ich tworzenia. Warto zadbać o dobrą jakość i odpowiednią atmosferę towarzyszącą oglądającemu, może np. w postaci podkładu muzycznego, tak, aby oferta była jeszcze bardziej zachęcająca do zainteresowania naszą firmą.
Raz wywarte dobre wrażenie pozostawia ślad na długo, a klienci szybciej wracają, bo zapamiętają adres strony w Internecie, czy adres firmy, albo co najważniejsze zapamiętają nasz unikatowy i niepowtarzalny produkt, który możemy im zaoferować w każdej chwili. Można zatem stwierdzić, że tworzenie filmików instruktażowych zawsze się przydaje, a raz stworzone będą służyć przez wiele lat.