Zanim jednak zlecisz jej stworzenie specjalistom sam musisz zastanowić się nad tym jakie cele i funkcje ma spełniać twoja witryna.
By zdefiniować cele odpowiedz sobie na pytania:
- jakie przeznaczenie będzie mieć twoja strona, czy będziesz chciał ją wykorzystać jedynie jako narzędzie do promocji, czy też do sprzedaży,
- jaka jest grupa docelowa, tzn do kogo kierujesz swoją stronę, czy odbiorcami mają być tylko stali klienci czy też ma ona służyć pozyskiwaniu nowych,
- określ zasięg, zastanów się czy twoja strona ma dotrzeć tylko do klientów w kraju czy może będziesz szukał klientów także za granicą,
- zastanów się czy przewidujesz sprzedaż powierzchni reklamowej innym firmom,
- określ kanały promocji, zastanów się czy i gdzie będziesz chciał promować swoją stronę.
Następnie postaraj się precyzyjnie określić funkcje jakie ma spełniać twoja witryna, oto kilka podpowiedzi:
- strona o charakterze promocyjnym, której celem będzie obniżenie kosztów tradycyjnej kampanii reklamowej lub wspomagające jąstrona udostępniająca powierzchnie reklamowe innym firmom,
- portal internetowy,
- strona służąca do zawierania i utrzymywania kontaktów z partnerami, oraz mająca na celu ich pozyskiwanie,
- sklep internetowy oferujący sprzedaż produktów on-line.
Im dokładniej określisz cele i funkcje jakie ma spełniać twoja strona internetowa tym większa szansa, że odniesie sukces. Zarówno jej forma, wygląd jak i treść będą miały duży wpływ na to czy dotrzemy do potencjalnych klientów i czy uda nam się ich pozyskać.