Tak to już jest, że przed zakupem lubimy przetestować produkt czy usługę. Jest to całkiem naturalne, bo jak wiadomo kupowanie kota w worku może być bardzo ryzykowne. Czy darmowe próbki przydają się tylko wtedy, gdy chcemy coś nabyć? Nie – wiele osób po prostu lubi coś dostawać.

Data dodania: 2010-07-11

Wyświetleń: 2706

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od wielu lat rozwija się w Internecie ruch osób, które zamawiają różne  gratisy, próbki czy gadżety firmowe. W tym celu przeszukują oni sieć, wysyłają maile do firm czy po prostu wymieniają się doświadczeniami na przeznaczonych do tego celu forach. Powstają także strony, które polecają innym rzeczy, które można otrzymać gratis.

Jedną z takich stron jest AleGratis.pl, która od początku istnienia zdobyła kilka tysięcy aktywnych użytkowników. Kilka razy w tygodniu otrzymują oni maila, w których administracja serwisu poleca im szereg gratisów, a tylko od nich zależy czy będą z nich korzystać czy pozostawią większe możliwości dla innych.

Można się jednak zastanowić nad inną sprawą. Jaki interes mają duże przedsiębiorstwa by dawać ludziom próbki czy gratisy. Przecież teoretycznie dla nich to strata pieniędzy – oddają za darmo coś co mogliby im sprzedać, a nierzadko pokrywają jeszcze koszty wysyłki czy chociażby reklamy, a ta jak wiadomo także potrafi generować duże rozchody.

Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. To chyba najlepsza z możliwych form promocji. Jeżeli użytkownik otrzyma gratisy, to po prostu będzie mógł w najprostszy z możliwych sposobów zapoznać się z określonym produktem. I szansa na to, że w ostatecznym rozrachunku wyda na niego swoje pieniądze są dużo większe niż gdyby tylko zobaczył reklamę w sieci, telewizji, gazecie czy radiu.

Z resztą nie ma się co oszukiwać – nikomu nie ufamy tak bardzo jak samym sobie. Jeżeli więc po otrzymaniu próbki uznamy, że coś jest warte swojej ceny, to kupimy to. Jeżeli po teście okaże się, że produkt wypada kiepsko, to niestety ale swoich pieniędzy nie wydamy. I to jest wspaniała szansa dla konsumentów, by dokonywać jeszcze bardziej świadomych zakupów.

Polecamy więc wszystkim korzystanie z gratisów. W ten sposób nie tylko otrzymujemy prezenty, ale przede wszystkim nie wyrzucamy swoich pieniędzy w błoto. A to bardzo duża wartość dodana i nierzadko świetna zabawa. Tak więc – po co rezygnować z czegoś co i tak jest za darmo?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena