Wycieczki dla singli - od początkowych ofert touroperatorów do dziś - artykuł przedstawia ewolucję oferty turystycznej oraz przewidywania na najbliższą przyszłość

Data dodania: 2010-07-05

Wyświetleń: 2812

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wycieczki dla singli stały się modnym tematem kilka lat temu: istniejące biura podróży zaczęły przygotowywać oferty dla osób, które nie mają z kim jechać, chociaż analizując pierwsze oferty - było to najwyżej umożliwienie wybrania opcji pokój jednoosobowy (za dopłatą, albo w cenie imprezy - przy czym w tym drugim wypadku ilość takich pokoi była ściśle limitowana). Dodatkowym mankamentem takich ofert było to, że single byli niejako doklejani do grup turystycznych, w których albo przeważały osoby z innego pokolenia, albo małżeństwa.

Dopiero od kilku lat działają na rynku touroperatorzy, którzy zajmują się kompleksowym przygotowywaniem ofert wyjazdów dla singli. Pomocą dla nich stały się powstające niejako na zamówienie portale internetowe, na których możliwa była publikacja ofert i które poprzez system rejestracji osób (wymuszany w celu korzystania z funkcjonalności portalu, takich jak: newslettery, dodawanie ogłoszeń prywatnych, czy aktywność na forum) zbierały bazy danych klientów. Wycieczki w ten sposób organizowane miały podstawowy walor - jeździli na nie ludzie, którzy mieli podobny status osobisty, chociaż rozpiętość wiekowa uczestników była mocno zauważalna (dedykowanie imprezy turystycznej dla singli w określonym przedziale wiekowym to niestety przyszłość). Być może przyczyną tego stanu rzeczy było to, że wszystkie te portale, zamiast podjąć współpracę ze sobą i współnie oferować produkt turystyczny "uszyty na miarę", rozpoczęły pracę własną - konkurując jednocześnie ze sobą i szukając możliwości szybkiego zdobycia pozycji na rynku.

System ten (opisany przeze mnie skrótowo) działa do dziś, chociaż nie jest na tyle efektywny, jak jeszcze dwa lata temu. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest rozwój serwisów społecznościowych (np. Facebook, Goldenline, itp) oraz pojawienie się w sieci www nowych stron internetowych ułatwiających podjęcie decyzji związanych z podróżowaniem w mniejszych grupach. Na to wszystko nakłada się generalna niechęć Polaków do korzystania z usług organizatorów turystycznych (wspomnę, że tylko ok. 40 % Polaków korzysta z usług biur podróży).

Przyszłość rynku wycieczek dla singli wg mnie należeć będzie do tych, którzy (spełnią łącznie poniższe kryteria):

1) zaproponują dobry produkt turystyczny targetowany nie tylko ze względu na wiek uczestników ale i geolokalizowany ze względu na ich pochodzenie,

2) połączą swoje siły przy promocji i sprzedaży oferty turystycznej,

3) zainwestują w badania związane z poznaniem potrzeb singli,

4) zaproponują pełną ofertę - nie tylko wyjazdów wakacyjnych, wycieczek weekendowych , czy wyjazdów w okresie świąteczno-sylwestrowym, ale również ofertę imprez turystycznych miejskich.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena