Z pewnością wiele razy zastanawialiście się, co zrobić by wasze wydarzenie, które organizujecie dotarło do osób, które mogą być nim zainteresowane. Jest wiele form reklamy. Często jednak jest ona albo droga albo nie skuteczna a zdarza się, że jedno i drugie.

Data dodania: 2007-08-22

Wyświetleń: 4408

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Z pewnością wiele razy zastanawialiście się, co zrobić by wasze wydarzenie, które organizujecie dotarło do osób, które mogą być nim zainteresowane.

Jest wiele form reklamy. Często jednak jest ona albo droga albo nie skuteczna a zdarza się, że jedno i drugie.

Czego mam unikać?

Z pewnością unikaj reklamy banerowej. Jeśli nie jesteś już znaną firmą jest to nieopłacalne przedsięwzięcie. Dlatego jeśli ktoś będzie chciał sprzedać Tobie taką formę reklamy podziękuj mu grzecznie.

Wystrzegaj się jak ognia wyskakujących okienek. Pewnie wiele razy widziałeś jakieś reklamy, które wyskakiwały w najmniej odpowiednim momencie i nie dało się ich szybko zamknąć. Chyba nie chcesz by twoje wydarzenie było kojarzone z czymś natrętnym.

Reklama w wyszukiwarkach jest może i skuteczna pod warunkiem, że osoba wie, czego chce poszukiwać. Jeśli zaś jest to nowe działanie z pewnością mogą być z tym trudności.

No dobrze wiemy, czego nie robić, ale co zrobić?
Buduj bazy e-maili które będziesz mógł wykorzystać przy informowaniu o swoim wydarzeniu. Pamiętaj jednak, że taki rodzaj reklamy to skuteczność do 1% w zależności jak się określi zakres bazy. Jeśli jednak nie mamy bazy danych, możemy taką bazę kupić. Jednak sugeruję by bardzo dobrze określać grupę docelową.

Niekiedy nie da się kupić bazy, ale można z niej skorzystać. Przesyłasz informację do właściciela takiej bazy a on wysyła ją do osób, które spełniają Twoje kryteria. Jest to najskuteczniejsze, bo mimo, że płaci się więcej za rekord jednak skuteczność w tym przypadku jest też większa.

Ale najlepszą, bo równie skuteczną i w dodatku darmową reklamą są serwisy społecznościowe. Jednym z nich jest portal dla kobiet pragnących się rozwijać – Szpilki.fm – www.szpilki.fm możesz tam umieścić informację o Twoim wydarzeniu bezpłatnie. Jedynym minusem jest to, że nie każde wydarzenie zostanie dopuszczone do emisji, tylko te, które będą w jakiś sposób mogły zainteresować kobiety. Ale myślę, że warto próbować.

Możesz drukować ulotki i plakaty. Jeśli masz środki na to. Na pewno warto – jednak nie spodziewaj się olbrzymiego odzewu.

Wyślij informację do mediów. Jeśli będzie naprawdę ciekawe wydarzenie. Odezwą się z pewnością. Jeśli wyślesz do dwóch lub trzech możesz nic nie zyskać. Jeśli wyślesz do wszystkich mediów, może któraś stacja radiowa bądź gazeta się zainteresuje. Pamiętaj, że gazety drukuje się wcześniej, dlatego do miesięczników wysyłaj informacje w wyprzedzeniem.

I zostaje reklama szeptana. Czyli znajomi znajomym opowiadają i to jest chyba najskuteczniejsze i najtańsze.

Więc powodzenia!
Licencja: Creative Commons
2 Ocena