Utarło się, że wizytówka powinna zachowywać pewne standardy jeżeli chodzi o format, papier, na którym jest drukowana, czy kończąc na informacjach na niej się znajdujących . Widać to w filmie „American Psycho", gdzie młodzi biznesami, rekiny rynku finansowego prezentują swoje wizytówki i zwracają uwagę np. na odcień papieru, czy sam jego rodzaj. Jednak na co dzień takie szczegóły trudno wyłapać, są raczej mało istotne.
Obecnie pojawił się nowy nurt wśród designerów, który ma odświeżyć wizerunek wizytówki i wprowadzić ją na nowe rynku, na których raczej nigdy nie była popularna. Nie chodzi tutaj wcale o mały lifting, lecz o całkowite odejście od ofert znajdujących się na rynku.
W swoich projektach przedstawiają oni warianty m. in. wizytówek stworzonych z plastiku, które byłyby odporniejsze i wytrzymalsze. Nowością są też wizytówki wykraczające poza standardowy format, a do tego rozkładające się, co tworzy prawdziwą wizytówkę 3d. Z tych najbardziej „odjechanych" pomysłów znajdują się takie, które przedstawiają wizytówkę stworzoną z czekolady, czy taką, na której hodowane są rośliny !
Pomysłów oczywiście jest znacznie więcej, a to przedstawione pokrótce te najciekawsze. Pewne jest, że tego typu wizytówki nie pasują to każdej działalności gospodarczej. Jednak taka nowatorska wizytówka doskonale będzie pasowała do branż, gdzie niezbędna jest kreatywność i błyskotliwość, jak chociażby agencja reklamowa. Rozwój nowych narzędzi marketingowychj ma ogromne znaczenie dla pozyskiwania klientów i przedstawienia swojej firmy, czy działąlności, jako tej, która wyróżnia się na rynku i oferuje coś ponad to, co w zanadrzu ma konkurencja.
Dzięki tego typu pomysłom, możliwe jest, że wizytówka stanie się ponownie popularna, a co ciekawe, na kompletnie nowych rynkach.
Druk jest jednym z najważniejszych wynalazków w historii ludzkości, mającym kluczowe znaczenie dla rozwoju cywilizacji. W Polsce, podobnie jak w innych krajach, druk przeszedł wiele etapów rozwoju. Po zakończeniu II wojny światowej, sektor poligraficzny w Polsce stanął przed nowymi wyzwaniami i możliwościami, które wpłynęły na jego dynamiczny rozwój. Niniejszy artykuł przedstawia ewolucję polskiej poligrafii od końca wojny do czasów współczesnych, z uwzględnieniem różnych aspektów tego procesu.