Tu jest wszystko!
Istnieją rzeczy ważniejsze niż cena, a pierwszą jest wygoda. Kiedy już wiesz, jakich materiałów potrzebujesz, sprawdzasz tylko, czy w danej drukarni przygotują ci wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli nie – idź dalej. Kompletowanie zamówienia w kilku różnych drukarniach jest złym pomysłem, bo w każdej trzeba będzie oddzielnie zapłacić za przesyłki, trzeba będzie oddzielnie przygotowywać pliki dla wydruku, bo wytyczne też się różnią, a na koniec i tak okaże się, że kolory firmowe w każdej z drukarń wyglądają inaczej. Niby niczyja wina, tylko cecha procesu technologicznego, ale zgrzyt pozostaje i z dbałości o swój wizerunek lepiej jest go unikać.
A co, jeśli nie wiesz, jakich materiałów będzie potrzeba w przyszłości? Po pierwsze warto spróbować coś w tej materii przewidzieć, a po drugie – kiedy już można podejrzewać, że będą to ulotki, wizytówki czy katalogi, a raczej nie plakaty czy kalendarze, to szukaj drukarni, która ma właśnie to, co może się przydać.
Wyjście poza ramy
Każda dobra drukarnia online przygotowuje gotowe wzory i informatory mówiące o tym, jak przygotować plik do wydruku, kreatory, które pozwalają odrobinę sobie konkretny projekt wizualizować, ale na najlepszej drukarni będzie też można zamówić produkty niestandardowe – ulotki docinane albo po prostu w nietypowych wymiarach, plakaty, wizytówki na plastikowych kartach albo jeszcze coś innego, co sprawia, że oferta będzie wyjątkowa.
I tutaj ważna uwaga: nie chodzi nawet o to, żeby z takich usług korzystać. Sam fakt, że one istnieją, dobrze świadczy o drukarni. Ludzie, którzy ją obsługują, są gotowi zrobić coś więcej, niż tylko puścić projekt na maszyny drukujące, ale mają wiedzę, techniczne możliwości i doświadczenie, które pozwala zrobić więcej, niż tylko wcisnąć „drukuj”. To z kolei jest ważne, jeśli nie jesteś osobą, która zajmuje się profesjonalnym przygotowywaniem wydruków. Wtedy twoim ekspertem od druku będzie pracownik drukarni i dopiero wtedy, kiedy wiesz na pewno, że pracują w niej profesjonaliści, możesz liczyć na to, że kiedy ty dasz ciała przy przygotowywaniu projektu albo zapomnisz o ważnym technicznym detalu, to ktoś może to zauważy.
Patrz w portfolio
Każda drukarnia ma jakichś swoich stałych klientów. Wielu z nich zapewne znasz. Znane logo czy nazwa w kontekście drukarni, z której chcesz skorzystać, zawsze będzie jakimś argumentem, ale warto spojrzeć w portfolio drugi raz, tym razem na spokojnie. Nie chodzi przecież o to, żeby drukować tam, gdzie jakaś znana marka, tylko o to, żeby drukować dobrze. Jeśli z drukarni korzysta duża sieć hipermarketów, to znaczy, że dobrze tam radzą sobie z gazetkami reklamowymi. Ale czy dobrze radzą sobie z plakatami albo wizytówkami? Jeśli z usług drukarni korzysta ekskluzywny butik elektroniczny, to pewnie można sobie nadrukować wizytówki PCV albo nawet pendrive w formie karty, ale czy to pozwoli ci wybrać najlepszą drukarnię do kalendarzy?
Przejrzyj listę klientów drukarni i spróbuj zrozumieć, co oni tam zamawiają. Zobacz, jak wyglądają te konkretne materiały i czy chcesz, żeby twoje wyglądały podobnie. Nie chodzi o to, żeby szukać dziury w całym, ale kiedy znajdziesz dobrą drukarnię online, upewnij się, że jest ona dobra w tym, czego potrzebujesz, bo przy tak dużym asortymencie czasem zdarza się, że pewne materiały mogą wyglądać lepiej, a inne gorzej. Warto nauczyć się wychwytywać takie niuanse, ponieważ dzięki temu łatwiej znajdziesz drukarnię, która naprawdę spełni twoje oczekiwania.