Nie chodzi jednak tylko o ilość, ale także o jakość i szukanie mniej standardowych i popularnych rozwiązań zapachowych. Coraz popularniejsze stają się perfumy mniej znanych, a czasami bardzo ekskluzywnych i drogich marek. Każdy dystrybutor perfum musi teraz dbać bardziej o to co znajduje się w jego ofercie. Znane marki nie gwarantują już sukcesu, teraz popularne są perfumy unikatowe, które przekonują nie marką, ale dobrą nutą zapachową.
Polacy zwracają coraz więcej uwagi na zapachy i dzięki temu sprawiają, że na rynku perfum jest coraz większa konkurencja. Na szczęście konkurencja zapachowa, a nie reklamowa. To że jakiejś marki używa znana osoba, albo wypuszczana jest linia sygnowana nazwiskiem jakiejś sławy już nie wystarcza i nie wpływa tak bardzo jak kiedyś na jej sprzedaż. Z tego powodu dystrybucja perfum nie jest tak prosta jak kiedyś. Nie wystarczy zamówić najbardziej znanych marek i liczyć na to, że ludzie sami będą przychodzili po takie perfumy. Sklepów z ofertą największych firm produkujących perfumy jest od groma, teraz liczą się te, które potrafią znaleźć ciekawe i nieznane zapachy, które spodobają się klientom.
W Polsce powstaje też coraz więcej firm, które zajmują się produkcją swoich perfum. Na zachodzie takich małych tradycyjnych marek jest mnóstwo, u nas ten przemysł dopiero się rodzi i na szczęście ma obecnie bardzo podatny grunt pod rozwój. Pozostaje mieć nadzieję, że niedługo każdy dystrybutor kosmetyków będzie chciał mieć polskie dobre produkty w swojej ofercie.