Chociaż dużo banków kładzie nacisk na konta Internetowe, to jednak są jeszcze te, które pamiętają o tych klientach, którzy są przyzwyczajeni do tradycyjnycjnych metod kontaktowania się z bankiem. Banki wiedzą, że jest jeszcze trochę klientów ceniących sobie bezpośredni kontakt z bankiem lub rozmowę telefoniczną.

Data dodania: 2010-02-05

Wyświetleń: 2119

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Open Finance przeanalizowało, które banki mają najlepsze oferty dla takich osób.

W celu opracowania wyników założono, że:

- przykładowy klient nie korzysta z internetu,

- wszystkie operacje wykonuje w oddziale lub przez telefon,

- na jego konto wpływa miesięcznie średnio 2500zł,

- w ciągu całego miesiąca średnie saldo wynosi 1000zł,

- ogólnie stara się nie wypłacać pieniędzy z obcych  bankomatów, ale raz na kwartał mu się to zdarza.

Największy wpływ na końcową ocenę miał koszt korzystania z konta.

Zwycięzcą rankingu okazał się Bank Pocztowy, który z początkiem roku uatrakcyjnił ofertę dla tradycyjnych klientów. Duży wpływ miało to, że Bank Pocztowy jako jeden z niewielu (również BOŚ) to bank, który nie odstrasza klientów od wizyty w oddzile. Inne banki karzą sobie niestety słono płacić za przelewy wykonane w ich okienku.

Srebrny medal przypadł bankowi BOŚ, który również ma ofertę stosunkowo młodą w postaci "wyjątkowego konta". Jedną z głównych zalet tego banku jest dosyć wysokie oprocentowanie od 4 do 8 procent. To żadkość bo większość podobnych rachunków nie jest wogóle lub bardzo niesko oprocentowana. Natomiast minusem tej oferty jest wysoki koszt utrzymania konta rzędu 19zł. Jedynie przez pierwsze 3 miesiące klient jest z niej zwolniony.

Brązowy medal otrzymał MultiBank.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena