Od wielu lat telefon to moje podstawowe narzędzie pracy w kontaktach z klientami.
Najczęściej wykorzystuję telefon do:
- odnajdywania nowych klientów,
- selekcji kontaktów i zbierania informacji,
- ustalania spotkań w przypadkach wymagających prezentacji,
- zdobywania zleceń od istniejących klientów,
- rozwiązywania problemów swoich klientów,
- radzenia sobie z reklamacjami,
- wzmacniania relacji i budowania zaufania klientów,
- prowadzenia konsultacji telefonicznych.
Okazało się jednak, że wykonując tak wiele rozmów, zacząłem generować coraz większe koszty. Codzienna 2-3 godzinna sesja telefoniczna, to około 200 zł miesięcznie dodatkowych kosztów na jedno stanowisko.
Zacząłem szukać tańszych rozwiązań. Natknąłem się na telefonię internetową.
Wystarczy mieć dostęp do internetu i słuchawki (opcjonalnie telefon stacjonarny lub bramkę) i można do woli rozmawiać.
Czy opłaca się korzystać z takiego rozwiązania?
Aby móc porozumiewać się z abonentami telefonicznymi należy zakupić kredyt na kwotę 5 lub 10 Eu. Dla kwoty doładowania netto 5 Eu kwota wpłacana wynosi 40 zł brutto. Przyjmując, że wpłacamy na konto 40 zł brutto (5 Eu) i korzystamy z połączeń telefonicznych na darmowe kierunki po jednej godzinie dziennie tylko w dni robocze, to łączny czas połączeń w danym okresie ważności kredytu wynosi:
4 m-ce x 20 dni x 1 godz x 60 min = 4800 minut / 4m-ce.
Z powyższych wyliczeń wynika, że minuta połączenia w tym wypadku kosztuje:
40 zł : 4800 min = 0,0083 zł / min t.j. 0,83 gr / min.
Całość kredytu mogę więc niezależnie od darmowych połączeń wykorzystać na połączenia płatne – 1 cent / min. Dla usługi, z której korzystam okres darmowych rozmów to 120 dni od daty zasilenia konta.
Podliczyłem oszczędności za rozmowy telefoniczne prowadzone w ubiegłych miesiącach. W moim przypadku oszczędności wynoszą około 250zł miesięcznie.
Jeśli chcesz otrzymać darmowy kurs mailowy: Jak krok po kroku uruchomić telefon internetowy, wyślij maila na adres [email protected] z dopiskiem:
Darmowy kurs mailowy: Jak krok po kroku uruchomić telefon internetowy.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Autorem tego artykułu jest Dariusz Skraskowski, certyfikowany Praktyk NLP, specjalista telemarketingu, autor e-booka “Hipnotyczny telemarketing” wydanego przez Złote Myśli
http://telemarketing.zlotemysli.pl/telemarketing.php
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------