Od wielu lat telefon to moje podstawowe narzędzie pracy w kontaktach z klientami. Okazało się jednak, że wykonując tak wiele rozmów, zacząłem generować coraz większe koszty. Codzienna 2-3 godzinna sesja telefoniczna, to około 200 zł miesięcznie dodatkowych kosztów na jedno stanowisko. Zacząłem szukać tańszych rozwiązań. Natknąłem się na ...

Data dodania: 2006-11-14

Wyświetleń: 8674

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Drogi czytelniku.

Od wielu lat telefon to moje podstawowe narzędzie pracy w kontaktach z klientami.

Najczęściej wykorzystuję telefon do:

- odnajdywania nowych klientów,
- selekcji kontaktów i zbierania informacji,
- ustalania spotkań w przypadkach wymagających prezentacji,
- zdobywania zleceń od istniejących klientów,
- rozwiązywania problemów swoich klientów,
- radzenia sobie z reklamacjami,
- wzmacniania relacji i budowania zaufania klientów,
- prowadzenia konsultacji telefonicznych.

Okazało się jednak, że wykonując tak wiele rozmów, zacząłem generować coraz większe koszty. Codzienna 2-3 godzinna sesja telefoniczna, to około 200 zł miesięcznie dodatkowych kosztów na jedno stanowisko.

Zacząłem szukać tańszych rozwiązań. Natknąłem się na telefonię internetową.

Wystarczy mieć dostęp do internetu i słuchawki (opcjonalnie telefon stacjonarny lub bramkę) i można do woli rozmawiać.

Czy opłaca się korzystać z takiego rozwiązania?

Aby móc porozumiewać się z abonentami telefonicznymi należy zakupić kredyt na kwotę 5 lub 10 Eu. Dla kwoty doładowania netto 5 Eu kwota wpłacana wynosi 40 zł brutto. Przyjmując, że wpłacamy na konto 40 zł brutto (5 Eu) i korzystamy z połączeń telefonicznych na darmowe kierunki po jednej godzinie dziennie tylko w dni robocze, to łączny czas połączeń w danym okresie ważności kredytu wynosi:

4 m-ce x 20 dni x 1 godz x 60 min = 4800 minut / 4m-ce.

Z powyższych wyliczeń wynika, że minuta połączenia w tym wypadku kosztuje:

40 zł : 4800 min = 0,0083 zł / min t.j. 0,83 gr / min.

Całość kredytu mogę więc niezależnie od darmowych połączeń wykorzystać na połączenia płatne – 1 cent / min. Dla usługi, z której korzystam okres darmowych rozmów to 120 dni od daty zasilenia konta.

Podliczyłem oszczędności za rozmowy telefoniczne prowadzone w ubiegłych miesiącach. W moim przypadku oszczędności wynoszą około 250zł miesięcznie.

Jeśli chcesz otrzymać darmowy kurs mailowy: Jak krok po kroku uruchomić telefon internetowy, wyślij maila na adres [email protected] z dopiskiem:

Darmowy kurs mailowy: Jak krok po kroku uruchomić telefon internetowy.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Autorem tego artykułu jest Dariusz Skraskowski, certyfikowany Praktyk NLP, specjalista telemarketingu, autor e-booka “Hipnotyczny telemarketing” wydanego przez Złote Myśli
http://telemarketing.zlotemysli.pl/telemarketing.php
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Licencja: Creative Commons
2 Ocena