Stary, ale wciąż aktualny slogan głosi, że reklama jest dźwignią handlu. Przykładem tego są właśnie wielkie billboardy, które można spotkać przy wielu ulicach albo na ścianach domów. Co można na nich zobaczyć?

Data dodania: 2009-11-17

Wyświetleń: 1221

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiadomo, że wydruki wielkoformatowe ze względu na swoją wielkość są wykorzystywane do reklam. Tyle że najczęściej te reklamy są często mało estetyczne i zazwyczaj szpecą krajobraz.

Stary, ale wciąż aktualny slogan głosi, że reklama jest dźwignią handlu. Przykładem tego są właśnie wielkie billboardy, które można spotkać przy wielu ulicach albo na ścianach domów. Co można na nich zobaczyć? Najczęściej produkty sprzedawane w supermarketach i hipermarketach np. różne wędliny, owoce i warzywa, nabiał. Ale często pojawia się na nich odzież, sprzęt AGD, sprzęt sportowy.

Jak mówi przysłowie – nie wszystko złoto, co się świeci. Podobnie jest również z reklamą. Nie należy wierzyć każdej reklamie, która jest umieszczona na billboardzie.

Ale jak dowodzą różne badania i ankiety socjologiczne, jeśli druk wielkoformatowy spodoba się odbiorcy, to ma wielką siłę perswazji. I trudno tu rozstrzygnąć jednoznacznie, czy większą rolę odgrywa tutaj wielki format reklamy, czy to, co dana reklama przedstawia, czy może rozstrzygającym czynnikiem jest wygląd reklamy, czyli projekt graficzny.  

Bez względu na to, czy reklama umieszczona jest na wielkim formacie, czy może są to banery  albo city lighty, to najbardziej istotna jest treść i grafika. To rzeczy oczywiste, ale nie każdy to sobie uświadamia. Spora część firm, które przygotowują projekty takich reklam, wychodzi z błędnego założenia, że ludziom można wcisnąć wszystko, nawet największy bubel. Oczywiście, w tym założeniu jest trochę racji, jednak nie do końca.

Ludzie lubią jasne, prosto sformułowane i czytelne przekazy. I często takie reklamy są najlepsze i najbardziej skuteczne. Jednak we współczesnym społeczeństwie ludzie coraz częściej są zmęczeni reklamami. A o tym coraz częściej zapominają twórcy i projektodawcy reklam.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena