Reklama typu Pay Per Click jest kojarzona z reklamą internetową. I słusznie, ponieważ jest to jedyny rodzaj reklamy występującej w sieci, który nie ma swojego odwzorowania w tradycyjnych mediach.

Data dodania: 2007-06-22

Wyświetleń: 5149

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Historia Pay Per Click sięga 1998 roku, kiedy to firma Goto (obecnie znana jako Overture, której właścicielem jest portal Yahoo!) zaprezentowała pierwszy system, w którym reklamodawcy mogli licytować konkretne słowa kluczowe.

Szybki rozwój PPC zawdzięcza głównie dzięki unikalnym dostosowaniu się do potrzeb reklamodawców internetowych, prostych ale jednocześnie genialnych rozwiązań, bardzo dużych możliwościach dotarcia do grup docelowych poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych oraz relatywnie niskich kosztach (w porównaniu do możliwych zysków) prowadzenia kampanii reklamowych. O dzisiejszym znaczeniu PPC w światowym Internecie może świadczyć chociażby firma Google, która swoje imperium zbudowała właśnie dzięki serwowaniu reklam Pay Per Click.

Przyszłość PPC wydaje się być jasna. Coraz więcej firm dostrzega swoją szansę zaistnieja poprzez reklamowanie się w programach Pay Per Click. Powstaje także coraz więcej firm, które wiążą reklamodawców z reklamobiorcami. Jedną z nich jest ExoClick, firma która powstała w drugiej połowie 2006 roku już dzisaj zbiera doskonałe opinie zarówno wśród reklamodawców jak i także posród reklamobiorców. Szacuje się, że do końca obecnego dziesięciolecia obroty firm PPC zwiększą się jeszcze kilkukrotnie. Przewidywania te powinny również dotyczyć rynku polskiego, gdzie reklamy Pay Per Click zaczynają cieszyć się bardzo dużą popularnością.

Licencja: Creative Commons