Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu.Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Data dodania: 2009-09-17

Wyświetleń: 4002

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Warunki Internetu dają szansę wielu przedsiębiorczym ludziom na prowadzenie własnego biznesu. Marketing internetowy w Polsce dopiero się rozwija. Dlatego wiele osób nie rozumie dlaczego warto wejść w biznes internetowy.

Obiegowa opinia jest taka, że są bardzo niskie koszty startu. Jest to prawda, jeśli masz zamiar prowadzić biznes w oparciu o produkty informacyjne czy cyfrowe (dostępne w formie elektronicznej) - np. sprzedaż poradników, ebooków, audiobooków, programów internetowych.

Jeśli jednak masz pomysł na skomplikowany portal, w którym ma być mnóstwo treści (kochanej przez wyszukiwarki), to koszty produkcji serwisu i pozyskania zawartości będą bardzo duże.


Moim zdaniem biznes internetowy warto budować ze względu na:

Dynamikę rozwoju sprzedaży produktów/usług w Internecie. Zgodnie z Notatką informacyjną GUS z kwietnia 2008 pt. Społeczeństwo informacyjne w Unii Europejskiej: "Osoby indywidualne korzystają z Internetu najczęściej w celu odbierania i wysyłania poczty elektronicznej [...] oraz wyszukiwania informacji o towarach i usługach." Zgodnie z powyższymi badaniami 43% kobiet i 51% mężczyzn wybrało Internet jako źródło informacji o produktach lub usługach firm. Z miesiąca na miesiąc te wskaźniki rosną. Pokolenie WWW z dnia na dzień się powiększa i siłą rzeczy poszerza rynek potencjalnych odbiorców.

Reklamę kontekstową - reklama w Internecie dzięki nowym technologiom dociera do klienta zainteresowanego danym produktem lub usługą, co drastycznie podnosi jej efektywność. Obecnie reklama internetowa dostosowuje się do tego, co internauta szuka lub aktualnie czyta.


Doskonałą mierzalność i dokładne statystyki prowadzonych w Internecie działań promocyjnych. Narzędzia analityczne dostępne w Internecie umożliwiają badanie i testowanie skuteczności akcji promocyjnych, dzięki czemu firma podejmuje świadome decyzje marketingowe i może planować przyszłe dochody oraz inne efekty swoich poczynań.

Efekt skali - rozmaite odmiany promocji w Internecie, dzięki elektronicznej formie docierają do tysięcy klientów z wybranej grupy docelowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na ich produkcję i dystrybucję. Dzięki temu trafne rozwiązania w branży internetowej potrafią przynosić kilkusetprocentowy wzrost przychodów firmy rocznie, czego doświadczyłem w kilku przedsięwzięciach w mojej pracy zawodowej.

Prostą kalkulację przyszłego popytu i rozmiarów rynku - najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe takie jak Google udostępniają narzędzia, dzięki którym analiza ilości osób zainteresowanych danym produktem lub usługą daje precyzyjne informacje. Dzięki znajomości rozmiarów rynku firma może kierować swoje działania adekwatnie do popytu na dany produkt czy usługę.

Korzyści z marketingu internetowego jest więcej. Powyższe zalety są moim zdaniem twardym dowodem na to, że warto prowadzić biznes online.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena