0
głosów
- +

Rozmowa z windykatorem terenowym ze spółki Raport

Autor:

Aktualizacja: 04.06.2007


Kategoria: Gospodarka / Windykacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 7675 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Zwykłemu Kowalskiemu, kontakt z windykatorem nie kojarzy się z niczym przyjemnym. Jak sądzisz dlaczego tak jest ?


 Jak sądzisz dlaczego tak jest ?

Sądzę, że wynika to z tego, że część powstających w latach 90-tych firm windykacyjnych, zatrudniały osoby ze światka przestępczego, które za pomocą gróźb karalnych, stosowania przemocy fizycznej i psychicznej starały się zastraszyć dłużnika i jego rodzinę, zmuszając ich tym samym do zapłaty. Wcześniej windykator kojarzył się z bandytą o pokaźnej posturze. Obecnie ten obraz ulega zmianie, jednak zostało jeszcze wiele do zrobienia, aby zmienić ten wizerunek

A jednak słyszałem, że w Twojej pracy zdarzają się podziękowania od osób, które windykujesz. Muszę przyznać, że brzmi to dość nieprawdopodobnie !

Nie tylko się zdarzają, ale są rzeczą codzienną i naturalną. Dłużnicy przede wszystkim dziękują za sposób przeprowadzenia u nich windykacji. Są wdzięczni za rozwiązanie ich problemów a także za wskazanie słusznej i właściwej drogi postępowania .

Na czym polega w takim razie profesjonalna, ale także etyczna relacja pomiędzy windykatorem a dłużnikiem ?

Dłużnik jest człowiekiem, który popadł w problemy finansowe i sam nie jest w stanie sobie z nimi poradzić . Moją rolą jest postawienie właściwej diagnozy oraz pomoc dłużnikowi w wyjściu z problemu. Windykator powinien wskazać dłużnikowi jedyną słuszną i właściwą drogę do załatwienia jego finansowego kłopotu. Powinien on także porozumiewać się z dłużnikiem w sposób jasny i zrozumiały.

Z tego co mówisz, wyłania się obraz takiego swoistego doradcy finansowego ale i życiowego dłużnika. W jaki sposób konkretnie pomagasz dłużnikowi ?


Moja pomoc polega na wysłuchaniu dłużnika i rozłożeniu długu na raty adekwatne do jego możliwości finansowych. Czyli ustalenie dogodnych terminów spłat a także przekazanie informacji gdzie i w jaki sposób dłużnik może dochodzić swoich spraw prywatnych, to jak sądzę spora pomoc. Osoby, które spotykam w swojej pracy, często nie wiedzą podstawowych rzeczy o możliwości zdobycia środków socjalnych, które często mogą poprawić ich sytuację materialną.

Czy windykator powinien być dobrym słuchaczem, a może nawet powiernikiem ?

Powinien być bardzo dobrym i cierpliwym słuchaczem. Dłużnicy ufają windykatorowi i zwierzają się z problemów osobistych. Należy zawsze o tym pamiętać , że taka rozmowa jest poufna i stanowi tajemnicę, a windykatorowi nie wolno zawieść zaufania dłużnika.

Coraz więcej Polaków żyje na kredyt. Jak sądzisz z iloma dłużnikami miałeś dotąd do czynienia w swojej pracy?

Nigdy ich nie liczyłem , ale spokojnie można mówić o tysiącach osób.

Czy masz jakiś obraz przeciętnego polskiego dłużnika, kim jest ?

Dłużnik to człowiek zagubiony w rzeczywistości. Stracił płynność finansową i oczekuje na windykatora , który przyjdzie mu z pomocą i pomoże rozwiązać jego problemy finansowe.

W Twojej pracy na pewno zdarzają się sytuacje niezwykłe - wzruszające, poruszające, zabawne. Mógłbyś przytoczyć niektóre z nich ?

Owszem, zdarzają się różne sytuacje. Trafił mi się np. dłużnik który schował się przede mną w sąsiednim pokoju a do rozmowy wysłał rodziców, którzy stwierdzili , że nie ma go w domu. Jednak po chwili rozmowy sami zawołali syna, aby podjął rozmowę, gdyż uznali że tak naprawdę to przyszedł człowiek , który chce mu pomóc. Po zakończeniu spotkania cała rodzina bardzo dziękowała za pomoc i sposób przeprowadzenia czynności windykacyjnych.

Zdarzył się także dłużnik po przejściach z innymi „windykatorami” - bandytami i początkowo bardzo agresywnie i nieufnie się zachowywał, jednak po chwili rozmowy zmienił się i przepraszał za swoje zachowanie, a po zakończeniu czynności był bardzo wdzięczny.

Takich i innych przypadków można by wymieniać wiele, bo każda wizyta jest inna i każdy dłużnik na swój sposób jest jedyny i oryginalny. Jedno jest na pewno ważne : warto pamiętać, że swoje zobowiązania należy spłacać. Dewiza która towarzyszy pracy w naszej firmie brzmi : Dług to sprawa honoru.

Więcej na temat windykacja wierzytelności na www.raportsa.pl

Lista Tagów:

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij