Jeśli by tak faktycznie było i za każdym razem, kiedy jakiś produkt lub usługa wyda nam się za tania, to będzie to oznaczało stojącą za tym słabą, niską jakość, to nie było żadnych tzw. okazji, wyprzedaży, promocji, itp.
Zastanów się przez moment, co tak naprawdę oznacza wysoka cena sama w sobie? Wysoka cena określonego produktu, to tylko w znikomym procencie koszt jego wytworzenia. Większa część ceny, to reklama, marketing i opakowanie. Jest to bardzo ciekawa „usługa”, gdyż Ciebie nie interesuje ani reklama, ani marketing, ani super opakowanie, a pomimo tego płacisz za to. Ocenia się, że w przypadku tzw. markowych, czyli tych najdroższych produktów ok. 50% ich ceny, to koszt reklamy i marketingu. Daje do myślenia, prawda?
Jednak, czy to samo w sobie oznacza, że należy kupować tylko produkty tanie. Także nie, gdyż spośród tych tanich produktów na pewno znajdą się faktycznie produkty o niskiej jakości – taka zwykła tandeta. Jest to ryzyko „wpisane w cenę”. Ale nikt nie może utrzymać tezy, że wszystkie droższe odpowiedniki tańszych produktów są o tyle lepsze od nich, żeby to uzasadniało ich wysoką cenę. Jest wręcz przeciwnie, gdyż to spośród tańszych odpowiedników drogich produktów może często znaleźć takie, które jakością nie odbiegają, a nawet je przewyższają.
W końcowym rozrachunku, o wiele lepszym rozwiązaniem z finansowego punktu widzenia jest poszukiwania tanich i dobrych produktów. Wymaga to czasu, cierpliwości i prób z różnymi produktami, aby takie znaleźć Jednak one istnieją i tylko czekają na „odkrycie” przez Ciebie. Jeśli nie chce Ci się tego zrobić, albo wydaje Ci się to za trudne, to skazujesz się automatycznie na kupowanie drogich i nie zawsze tak dobrych produktów. Twój wybór.
---
98 cennych rad, jak oszczędzić co najmniej 576 zł rocznie na paliwie.