Jeśli posiadasz swoją firmę bądź prowadzisz swój biznes powinieneś spróbować wymiany handlowej towarów i usług z innymi właścicielami biznesów. Transakcje te mogą przybierać różne formy, w zależności od rodzaju biznesu, który prowadzisz. Jest to bardzo dobra opcja szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają, a mają coś do zaoferowania. Transakcje barterowe są bardzo tanie a zwykle nie wymagają żadnych opłat.
2. Układ / Współpraca
Spróbuj połączyć twój biznes z innymi podobnymi biznesami. Nawiązanie współpracy z innymi graczami (niezależnie czy większymi czy mniejszymi) przyniesie Ci nic innego jak tylko zyski. Pamiętaj, współpraca jest kluczem do sukcesu, nie prymitywna rywalizacja. Jeśli masz produkt, możesz go np. zaoferować dużej liście mailingowej Twojego partnera bądź odwrotnie. Oczywiście możesz również prowadzić transakcje barterowe ze swoimi partnerami biznesowymi.
3. Promocje / masowe wyprzedaże / pakiety
Kupuj produkty w pakietach, zazwyczaj podzielonych na poszczególne kategorie. Pakiety te bardzo często obniżają Twoje koszty do nawet 20% i więcej. Bądź też na bieżąco z ofertą największych graczy w twoim rynku. To pozwoli Ci otrzymać informacje o planowanych promocjach i wyprzedażach. Zostań członkiem klubów czy stowarzyszeń (a zdecydowanie przynajmniej tych darmowych), które oferują znaczne promocje i specjalne przywileje swoim członkom. I pamiętaj, zawsze kupuj tylko rzeczy, które są Ci niezbędne bądź których zawsze Ci brakuje. Nie wydawaj pieniędzy impulsywnie!
4. Darmowe rzeczy
Staraj się zawsze sprawdzić czy ktoś inny nie oferuje tego samego produktu za darmo bądź na dużo korzystniejszych warunkach, oferując np. mnóstwo atrakcyjnych bonusów. W Internecie istnieje mnóstwo stron gdzie możesz znaleźć darmowe (oczywiście legalne) oprogramowanie, grafiki, tła, szablony, ebooki, usługi, itd. Pamiętaj też o sprawdzeniu cen poszczególnych towarów w popularnych porównywarkach internetowych i innych dostępnych Ci źródłach.
5. Wypożyczanie / wynajem
Czy zdarzyło Ci się kupić sprzęt bądź produkt potrzebny Ci tylko na określony, krótki czas? Zamiast tracić pieniądze na drogie tymczasowe wyposażenie mogłeś pożyczyć lub wynająć sprzęt od kogoś, kto używa go na stałe. Tym sposobem Ty zaoszczędzisz na „kasie” a właściciel sprzętu otrzyma dodatkowy „zastrzyk finansowy” i wszyscy będą szczęśliwi.
6. Aukcje
Na aukcjach, zarówno online jak i offline możesz znaleźć niższe ceny na niezbędne do prawidłowego funkcjonowania biznesu zasoby. Nie chce powiedzieć że zawsze, ale zanim zapłacisz cenę detaliczną za dany produkt, spróbuj najpierw bądź przetestuj jakie efekty przyniesie licytacja. Założę się, że będziesz zaskoczony.
7. Planuj i jeszcze raz planuj.
Planuj do przodu. Nie zostawiaj wszystko na ostatnią chwile. A przede wszystkim sporządź sobie dokładną listę zasobów i rzeczy, które będziesz potrzebował w przyszłości. Miej na uwadze sklepy i serwisy, które regularnie prowadzą wyprzedaże i zakup potrzebne produkty w odpowiednim momencie, nawet zanim będziesz tego potrzebował. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz na gotówce, ale również unikniesz niepotrzebnego stresu.
8. Rzeczy Używane
Jeżeli styl i rodzaj twojego biznesu pozwala Ci na to, kupuj rzeczy używane, szczególnie jeśli chodzi o drugorzędne wyposażenie czy sprzęt. Miejsc, w których możesz je kupić lub nawet czasem dostać za darmo jest wiele. Poszukaj na tablicach ogłoszeń, giełdach, serwisach z używanymi akcesoriami, kiermaszach itp. Dodatkowo możesz znaleźć dużo ogłoszeń w gazetach czy Internecie.
9. Negocjuj
Powinieneś zawsze starać się się wynegocjować tak niską cenę jak to tylko jest możliwe. I to dla każdego, nawet najdrobniejszego zakupu, jakiego dokonujesz w swoim biznesie. Pamiętaj, że spróbować zawsze warto, to nie boli, a zyskać można wiele. Jeśli masz problemy z motywacją, wyobraź sobie, że za każdym razem rozmawiasz z pośrednikiem nieruchomości;)
10. Szukaj i badaj
Bądź dociekliwy i nieustępliwy. Stale szukaj nowych dostawców i nowych, lepszych zasobów. Bądź na bieżąco. Szukaj zasobów o niskich cenach i dobrej jakości. I nie poprzestawaj na kilku, szukaj tak długo jak tylko się da. Pamiętaj, że od jakości twoich badań w znacznym stopniu będzie zależeć przyszłość Twojej firmy.