Konferencja jest jednym z instrumentów publice relations i stanowi jego istotną cześć. Wśród mnogości wyboru dzisiejszych metod przeprowadzenia konferencji (telekonferencje, wideokonferencje, tradycyjne konferencje czy sympozja), wydaje się być proste jej zorganizowanie. Niestety nic bardziej mylnego.

Data dodania: 2007-04-10

Wyświetleń: 6688

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 7

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

7 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zaaranżowanie perfekcyjnej konferencji wymaga od organizatorów sporego wysiłku, czasu i środków. Pomimo wielu przeszkód jakie stoją na drodze planowanego szkolenia, działania te z pewnością przyniosą pożądany efekt, a poczucie satysfakcji i spełnienia zrekompensują zaangażowany trud w organizacje danej konferencji.

Jednym z najważniejszych i najistotniejszych zalet przeprowadzenia konferencji jest kontakt wzrokowy z osobami uczestniczącymi w danym sympozjum. Dzięki takim spotkaniom przepływ informacji może stać się rzetelniejszy i bardziej obrazowy. A wiadomości ważne i poufne dla firmy mogą być przekazane do wszystkich uczestników konferencji jednocześnie. Na takich spotkaniach można rozwiać wszelakie wątpliwości i implikacje interesujące pracowników.

Konferencje to również idealne miejsca dla spotkań i zawężania więzi pracowniczych. Dzięki owym spotkaniom na salach wykładowych możliwe jest spotkanie się z kolegami z pracy, porozmawianie z żywymi ludźmi o problemach przedsiębiorstwa oraz o celach do jakich powinna dążyć firma. Konferencje dają możliwość interakcji pomiędzy osobami, zaprezentowanie swoich opinii oraz wymianę doświadczeń z kolegami z branży.
Tak więc konferencja to nie tylko suche wykłady prelegentów i uważne słuchanie uczestników, ale również, a nawet przede wszystkim kontakty z osobami z firmy lub tej samej branży. Spotkania czy sympozja mogą posłużyć jako doskonała forma pokazania pracownikom, iż liczymy się z ich pomysłami na wizję firmy.

Niejednokrotnie konferencje, dzięki swej formie prowadzenia, zmusza uczestników do twórczego myślenia i sprawia iż każdy może na jakiś czas stać się członkiem zarządu. Kreuje to właścicieli firm na ludzi, którzy dbają o swoje przedsiębiorstwo i inwestują w ludzi, organizując konferencje. Sympozjum czy konferencja może zaszczepić wśród pracowników lojalność i zaangażowanie tak potrzebną do efektywnego zarządzania firmą. Dobrze przeprowadzona konferencja może dodać wszystkim wiatru w żagle i przyczynić się do wzrostu wydajności pracy.







Licencja: Creative Commons
7 Ocena