Posiadanie własnego biura w sercu dużego miasta to marzenie wielu przedsiębiorców. Związane jest to przede wszystkim z dogodnością dojazdu. Tak usytuowaną siedzibę firmy znacznie łatwiej jest znaleźć, zwłaszcza jeśli przedsiębiorstwo prowadzi dużo interesów z firmami z innych części kraju lub świata. Każdy przyjeżdżający w interesach o wiele szybciej poradzi sobie z dotarciem do centrum, nawet jeśli nie zna topografii danego miasta, tym bardziej, że zazwyczaj również mieszka w nieodległym hotelu bądź apartamencie.
Usytuowanie firmy w centrum to również możliwość skorzystania z infrastruktury. Urzędy, inne firmy, restauracje i inne miejsca są zazwyczaj niemalże na wyciągnięcie ręki, więc takie rozwiązanie może oferować wiele korzyści, które z kolei przełożą się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Jeszcze do niedawna pokutowało powszechne wyobrażenie o tym, że posiadanie biura w centrum dużego miasta oznacza, że istnieje potencjalna szansa na to, że przypadkowi przechodnie staną się klientami firmy. O ile jednak ma to ogromne znaczenie dla branży gastronomicznej lub hotelarskiej, o tyle nie musi wcale okazać się prawdą w każdym rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.
Niewątpliwą zaletą posiadania powierzchni biurowej w ścisłym centrum miasta jest również wzrost prestiżu firmy. Wiele osób osądza ewentualnych kontrahentów po tym, gdzie prowadzą swoją działalność. Adres w dobrej lokalizacji oznacza zdecydowanie większy wydatek, więc wiarygodność w ten sposób prowadzonej działalności dla wielu nie ulega większej wątpliwości. Ten czysto psychologiczny mechanizm może sprawić, że obroty w firmie wzrosną.
Inwestycja w powierzchnię biurową w centrum dużego miasta może zatem sprawić, że realne obroty zaczną piąć się do góry, tym samym przedsiębiorstwo będzie się rozwijać. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o tego rodzaju wydatkach musisz jednak poświęcić nieco czasu na przeprowadzenie starannych wyliczeń, które pozwolą zorientować się, czy taki wydatek rzeczywiście zaprocentuje w przyszłości.
Nie zapominaj również o tym, że reputację przedsiębiorstwa budują różne czynniki, więc sama przeprowadzka do bardziej znanych rejonów i droższych pomieszczeń biurowych nie musi oznaczać natychmiastowego wzrostu zysków.