System CRM ma zmniejszyć wydatki i zwiększyć kontrolę działań w firmie. Ma być również komunikatorem między działami przedsiębiorstwa oraz sprawić, by obsługa klienta odbywała się według wcześniej założonego planu. To tylko kilka z zalet, przez które firmy z całej Polski decydują się na oprogramowanie CRM.

Data dodania: 2016-07-15

Wyświetleń: 1416

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

System CRM - mniejsze wydatki, większa kontrola

W dużej mierze opisywano już system CRM na stronie oprogramowaniedlafirmy.pl, gdzie wytłumaczono czym jest system, jak go wybrać, jakie są jego zalety oraz czy trzeba się z niego szkolić.

System CRM - mocno pomocy

W dużym skrócie CRM to baza informacji o klientach, które można dowolnie zestawiać i porównywać. Dzięki temu zwiększają się szanse sprzedaży w dziale handlowym, bowiem mogą oni dopasować konkretną ofertę pod klienta oraz na bieżąco prowadzić negocjację bez obaw o ominięcie daty wykonania telefonu czy spotkania.

Jednak nie tylko handlowcy będą mieli pożytek z wdrożonego systemu. Jak wspominaliśmy już na początku system zwiększa też kontrolę działań w firmie. Pracownicy przekazując sobie zadanie do wykonania widzą w systemie, jakie kroki zostały podjęte wcześniej. 

Prostym przykładem może okazać się tutaj przejęcie obowiązków pod koledze, który obecnie przebywa na urlopie. To nie jest problem, ponieważ został on informacje w systemie: jaką sprawę prowadzi, z kim trzeba się kontaktować, kiedy upływa termin realizacji i jakie są jej koszta. Dotyczy to zarówno działu handlowego, jak i marketingu.

Wybór systemu CRM

Zdaniem ekspertów z portalu oprogramowaniedlafirmy.pl w analizie powinien brać udział zarząd oraz kierownictwo firmy. To oni najlepiej wiedzą jak ich przedsiębiorstwo funkcjonuje na co dzień i gdzie są jego słabe punkty. Wykrycie niesprawności podczas analizy, pozwoli wyeliminować je przy wdrożeniu systemu CRM.

Cena oprogramowania

Nie ma jednej kwoty, którą można precyzyjnie określić zakup, wdrożenie systemu i jego licencje. Jeżeli decydujemy się na system tworzony pod konkretne wymagania oraz potrzeby firmy, to pamiętajmy, że jest to wyceniane indywidualnie. Ostateczna cena zależy od ilości stanowisk czy złożoności działania systemu.

Na cenę może mieć też wpływ szkolenia z wdrożonego systemu. Niektóre firmy oferuję je w cenie, u innych trzeba za nie dodatkowo zapłacić. Należy pamiętać, że szkolenie dla pracowników, którzy będą korzystać z oprogramowania jest niezbędne.

Bez odpowiednich wskazówek nie będą oni w stanie wykonać najprostszych czynności, co przełoży się na zwolnienie tempa pracy przedsiębiorstwa oraz zwiększy ryzyko popełnienia błędu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena