W tym celu musisz wybrać jedną z opcji jaką oferuje Facebook:
PROFIL
Profil może założyć każda osoba pod warunkiem, że jest prawdziwa. Wiem jak to brzmi, ale w gruncie rzeczy sprawa jest dość poważna. Zakładanie fikcyjnych profili na nieistniejące dane osobowe jest zakazane i Facebook rości sobie prawo do kasowania takich kont bezpowrotnie. Osoba posiadająca swój profil może następnie stworzyć stronę swojego sklepu i zarządzać nią jako jej administrator.
NA PROFILU:
-dodajemy znajomych, możemy zakładać grupy i do nich dołączać, lubić inne strony i proponować innym strony, które sami lubimy (np. stronę naszego sklepu)
-możemy oznaczać siebie na zdjęciach naszych znajomych
-wszystko to co wrzucimy na naszą tablicę będzie wyświetlane na tablicy naszych znajomych
-możemy rozmawiać ze znajomymi na chacie i korzystać z aplikacji, gier i konkursów
STRONA
A co jeśli ktoś nie chce zakładać własnego profilu a chce stworzyć stronę dla swojego sklepu? Jest to możliwe – jak to zrobić powiemy w nam następnym poście.
Strony tym różnią się od profili, że są tworzone wokół konkretnych spraw, inicjatyw i mają na celu skupienie grupy ludzi zainteresowanych podobnym tematem itp. Dobrym przykładem będzie tu nasza stronka „Chcę mieć sklep internetowy”. Do jej fanów dołączają osoby, które zainteresowane są tematyką zakładania i prowadzenia sklepu internetowego itp.
NA STRONIE:
-chętne osoby mogą zostać fanami naszej strony poprzez kliknięcie przyciska „Lubię to”
-fani mogą oznaczać się na zdjęciach w naszej galerii
-wszystko co napiszemy na tablicy będzie wyświetlało się na tablicy naszych fanów
-logujemy się albo przez konto prywatne albo bezpośrednio na stronę, w obu przypadkach zamieszczamy posty jako „sklep”, a nie jako osoba i pod tą nazwą dodajemy i komentujemy wpisy
-nie możemy rozmawiać na chacie z fanami
-mamy możliwość wysyłania masowych wiadomości do wszystkich fanów
-strony to dobry pomysł na promocję marek i firm, i Facebook bardzo zachęca do właśnie takiego sposobu promocji własnej firmy
GRUPA
Facebook sugeruje by grupy wykorzystywać do komunikacji i wymiany informacji, ale pomiędzy znajomymi lub chociażby ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Tymczasem wiele firm wykorzystuje grupy właśnie jako kanały promocji swojej marki.
Wzrastająca popularność stron sprawiła, że grupy przejęły właśnie taka rolę – miejsca wymiany opinii i poglądów między niewielkimi grupami przyjaciół lub osób które łączą podobne zainteresowania.
W GRUPIE:
-osoby zainteresowane mogą dołączać do naszej grupy
-członkowie grupy mogą wgrywać zdjęcia do naszej galerii, ale my nie możemy oznaczać się na nich
-wszystko co piszemy na tablicy jest widoczne na tablicy członków grupy
-nie możemy brać udziału w konkursach, rozmawiać na chacie
-wpisy zamieszczamy jako osoba (prywatne dane).
Osobiście uważamy, że najlepszym rozwiązaniem dla firm jest stworzenie stron społecznościowych. Dają one wiele ciekawych możliwości promowania się na portalu i utrzymywania stałego kontaktu z klientami.