Chcesz promować swój sklep poprzez social media, ale nie wiesz jak to zrobić? Przede wszystkim musisz stać się jednym z użytkowników portalu.

Data dodania: 2011-02-04

Wyświetleń: 3306

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W tym celu musisz wybrać jedną z opcji jaką oferuje Facebook:

PROFIL

Profil może założyć każda osoba pod warunkiem, że jest prawdziwa. Wiem jak to brzmi, ale w gruncie rzeczy sprawa jest dość poważna. Zakładanie fikcyjnych profili na nieistniejące dane osobowe jest zakazane i Facebook rości sobie prawo do kasowania takich kont bezpowrotnie. Osoba posiadająca swój profil może następnie stworzyć stronę swojego sklepu i zarządzać nią jako jej administrator.

NA PROFILU:

-dodajemy znajomych, możemy zakładać grupy i do nich dołączać, lubić inne strony i proponować innym strony, które sami lubimy (np. stronę naszego sklepu)

-możemy oznaczać siebie na zdjęciach naszych znajomych

-wszystko to co wrzucimy na naszą tablicę będzie wyświetlane na tablicy naszych znajomych

-możemy rozmawiać ze znajomymi na chacie i korzystać z aplikacji, gier i konkursów

STRONA

A co jeśli ktoś nie chce zakładać własnego profilu a chce stworzyć stronę dla swojego sklepu? Jest to możliwe – jak to zrobić powiemy w nam następnym poście.

Strony tym różnią się od profili, że są tworzone wokół konkretnych spraw, inicjatyw i mają na celu skupienie grupy ludzi zainteresowanych podobnym tematem itp. Dobrym przykładem będzie tu nasza stronka „Chcę mieć sklep internetowy”. Do jej fanów dołączają osoby, które zainteresowane są tematyką zakładania i prowadzenia sklepu internetowego itp.

NA STRONIE:

-chętne osoby mogą zostać fanami naszej strony poprzez kliknięcie przyciska „Lubię to”

-fani mogą oznaczać się na zdjęciach w naszej galerii

-wszystko co napiszemy na tablicy będzie wyświetlało się na tablicy naszych fanów

-logujemy się albo przez konto prywatne albo bezpośrednio na stronę, w obu przypadkach zamieszczamy posty jako „sklep”, a nie jako osoba i pod tą nazwą dodajemy i komentujemy wpisy

-nie możemy rozmawiać na chacie z fanami

-mamy możliwość wysyłania masowych wiadomości do wszystkich fanów

-strony to dobry pomysł na promocję marek i firm, i Facebook bardzo zachęca do właśnie takiego sposobu promocji własnej firmy

GRUPA

Facebook sugeruje by grupy wykorzystywać do komunikacji i wymiany informacji, ale pomiędzy znajomymi lub chociażby ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Tymczasem wiele firm wykorzystuje grupy właśnie jako kanały promocji swojej marki.

Wzrastająca popularność stron sprawiła, że grupy przejęły właśnie taka rolę – miejsca wymiany opinii i poglądów między niewielkimi grupami przyjaciół lub osób które łączą podobne zainteresowania.

W GRUPIE:

-osoby zainteresowane mogą dołączać do naszej grupy

-członkowie grupy mogą wgrywać zdjęcia do naszej galerii, ale my nie możemy oznaczać się na nich

-wszystko co piszemy na tablicy jest widoczne na tablicy członków grupy

-nie możemy brać udziału w konkursach, rozmawiać na chacie

-wpisy zamieszczamy jako osoba (prywatne dane).

Osobiście uważamy, że najlepszym rozwiązaniem dla firm jest stworzenie stron społecznościowych. Dają one wiele ciekawych możliwości promowania się na portalu i utrzymywania stałego kontaktu z klientami.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena