Na pierwszy rzut oka, E-mail Marketing jest bardzo prosty do poprowadzenia. Gdy jednak zagłębimy się w to zagadnienie, okazuje się, że jest to rozbudowana dziedzina marketingu internetowego. Wymaga ona wiele wiedzy, uwagi, a przede wszystkim doświadczenia. Poniżej prezentuję 10 wskazówek, które pomogę Ci działać skutecznie.

Data dodania: 2011-01-16

Wyświetleń: 1640

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednak skuteczność to nie wszystko. Nie można każdego swojego działania usprawiedliwiać chęcią podniesienia skuteczności. Dużo ważniejsza jest etyka działania i ukierunkowanie na naszych subskrybentów/klientów. Poniższe wskazówki mogą być uznane za swoisty dekalog, będący wyznacznikiem odpowiedniego postępowania w e-mail marketingu.

1. Nie spamuj

Spam jest najgorszym co może spotkać nas podczas porannego przeglądania poczty elektronicznej. Jeśli chcesz być uważany za profesjonalnego e-mail marketera musisz starać się, ze wszystkich sił, aby nie zostać nazwanym spamerem.

2. Stosuj double opt-in

Nie dość, że wysyłanie nie zamówionych wiadomości jest niezgodne z prawem, to jeszcze bardzo uciążliwe dla przeciętnego internauty – nikt z nas nie lubi kasować dziesiątek śmieciowych wiadomości.

Zbierając subskrybentów metodą double opt-in masz pewność, że Twoje wysyłki dotrą tylko do osób, które sobie tego życzą.

3. Dostarczaj wartościową treść

Ten punkt można by podciągnąć pod przykazanie pierwsze, jednak warto wspomnieć o tym, że nawet zgodna z prawem wysyłka może zostać uznana przez internautów jako spam. Jeśli zamiast dostarczania wartościowej, z punktu widzenia czytelnika, treści, zaczniesz wysyłać same reklamy to nie licz na szacunek i uznanie.

4. Ułatwiaj wypisanie

Chyba większość internautów zgodzi się ze mną, że nie ma nic gorszego niż problemy z wypisaniem z listy. Dziś, praktycznie wszystkie dobre systemy wysyłkowe umożliwiają zamieszczenie w wiadomości linku wypisującego. Okaż szacunek swoim czytelnikom i skorzystaj z tej opcji.

5. Formatuj tekst w wiadomościach

Zarówno wiadomości HTML jaki i pisane w zwykłym TXT powinny być odpowiednio sformatowane przed wysyłką. Pamiętaj, aby po 50-60 znakach przejść do nowej linii, a internauci będą z przyjemnością czytać Twoje teksty.

6. Nie przeginaj z częstotliwością

W większości nisz e-mail marketingowych codzienne wysyłanie wiadomości jest zbędne. Subskrybenci zazwyczaj nie nadążają z czytaniem takiej ilości wiadomości i prędzej czy później wypiszą się z danej listy.

Jeśli już koniecznie chcesz wysyłać wiadomości codziennie, to zaznacz to wyraźnie na stronie z formularzem. Niech każdy subskrybent będzie świadomy na co się pisze.

7. Nie oszukuj tytułami

Zdarzyło Ci się kiedyś zobaczyć barwny i kuszący temat wiadomości, która po otwarciu okazywała się zupełnie czymś innym (np. reklamą)?

Pisząc mailingi zawsze staraj się tematem wiadomości nawiązać do treści. Nie oszukuj swoich czytelników, a dużo dłużej zostaną na Twojej liście.

8. Utrzymuj dobre relacje z subskrybentami

Same e-maile to nie wszystko. Aby stać się profesjonalnym e-mial marketerem musisz zrobić coś więcej niż tylko wysyłać wiadomości. Musisz dać się poznać, nawiązać relację z czytelnikami i dbać o wasze stosunki. Dopiero wtedy wkroczysz na grunt ogromnej skuteczności e-mail marketingowej.

9.  Buduj targetowane listy adresowe

Staraj się tagretować listę już przed jej zebraniem. Zamiast pisać na sqeeze page „Zapisz się, a dostaniesz extra prezent”, napisz „Po zapisaniu na listę, otrzymasz poradnik majsterkowicza”. Dzięki powiedzeniu wprost czego dotyczy dana lista adresowa zyskasz wiernych czytelników, którzy rzeczywiście będą zainteresowani daną tematyką.

Chcąc zadowolić wszystkich, nie dogodzisz nikomu…

10. Szanuj subskrybentów

Niech ostatnie przykazanie stanie się podsumowaniem całego tego dekalogu. Niech przypomina Ci ono, że w e-mail marketingu nie liczą się tylko Twoje zyski… W każdym swoim działaniu miej na względzie przede wszystkim dobro internautów, a sprawisz, że nasz internetowy świat będzie dużo lepszy…

Licencja: Creative Commons
0 Ocena