Każde nowe wydanie firmowego pisma jest kolejnym nawiązaniem kontaktu z klientem. Porady, artykuły, opisy produktów czy najnowsze promocje umożliwiają stałe podtrzymanie tego kontaktu. Przedsiębiorstwo, które na bieżąco informuje konsumenta o nowościach w branży, postrzegane jest jako nowoczesne i konkurencyjne. Klient wie, że ma do czynienia z firmą, która zawsze dostarcza mu najlepszy produkt z możliwych.
Czytelnik, który bierze do ręki biuletyn, szuka w nim nowości, ciekawostek, praktycznych porad a także informacji o atrakcyjnych promocjach. Nie ma ochoty na czytanie reklam. Zależy mu na porządnej, rzetelnej, pełnej i ciekawie podanej informacji. Jeżeli w tych tekstach uda się przemycić wiedzę o oferowanym produkcie, to klient chętnie się z nią zapozna. Warunkiem jest jednak nienachalne informowanie zamiast wciskania reklam. Informacja handlowa musi być dyskretnie wkomponowana w prezentowane informacje, nie może być głównym wątkiem w tekstach.
Dostarczanie praktycznej i ciekawej informacji, powiązanej ze sprzedawanymi produktami daje o wiele lepszy efekt niż tradycyjna, bezpośrednia reklama. Zaś regularne dostarczanie tego typu wiedzy sprawia, że zaspokojona zostanie potrzeba klienta, polegająca na wyszukiwaniu nowości i ciekawostek w branży, która go interesuje.