Kiedy konsument przez dłuższy czas przywiązany jest do jednej firmy, to po pewnym czasie po prostu przyzwyczaja się do niej i jej produktów. Jeżeli nic nowego się nie wydarzy, będzie on korzystał z jej usług tak długo, aż wydarzy się coś, co zmieni jego przyzwyczajenia. Może to być działanie konkurencji, która zaoferuje interesującą promocję lub pojawienie się na rynku nowego produktu, który odmieni oblicze branży.

Data dodania: 2009-03-13

Wyświetleń: 2711

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Publikacja firmowego biuletynu informacyjnego jest prostym sposobem na to, by klienta uodpornić na pokusy rezygnacji ze sprawdzonych produktów na rzecz nowatorskich, konkurencyjnych rozwiązań. Cel ten można osiągnąć przez dostarczanie konsumentom informacji o nowościach w branży a także o produktach, które są odpowiedzią na nowe trendy. Poprzez publikacje firma nieustannie pozostaje w świadomości konsumenta jako nowoczesny i atrakcyjny dostawca aktualnie najlepszych i najnowszych produktów.

Każde nowe wydanie firmowego pisma jest kolejnym nawiązaniem kontaktu z klientem. Porady, artykuły, opisy produktów czy najnowsze promocje umożliwiają stałe podtrzymanie tego kontaktu. Przedsiębiorstwo, które na bieżąco informuje konsumenta o nowościach w branży, postrzegane jest jako nowoczesne i konkurencyjne. Klient wie, że ma do czynienia z firmą, która zawsze dostarcza mu najlepszy produkt z możliwych.

Czytelnik, który bierze do ręki biuletyn, szuka w nim nowości, ciekawostek, praktycznych porad a także informacji o atrakcyjnych promocjach. Nie ma ochoty na czytanie reklam. Zależy mu na porządnej, rzetelnej, pełnej i ciekawie podanej informacji. Jeżeli w tych tekstach uda się przemycić wiedzę o oferowanym produkcie, to klient chętnie się z nią zapozna. Warunkiem jest jednak nienachalne informowanie zamiast wciskania reklam. Informacja handlowa musi być dyskretnie wkomponowana w prezentowane informacje, nie może być głównym wątkiem w tekstach.

Dostarczanie praktycznej i ciekawej informacji, powiązanej ze sprzedawanymi produktami daje o wiele lepszy efekt niż tradycyjna, bezpośrednia reklama. Zaś regularne dostarczanie tego typu wiedzy sprawia, że zaspokojona zostanie potrzeba klienta, polegająca na wyszukiwaniu nowości i ciekawostek w branży, która go interesuje.
Licencja: Creative Commons
2 Ocena