Firma, która zdecydowała się na nawiązanie kontaktu ze swoimi klientami przekazuje im bardzo ważną informację – że zależy jej na nich. Inwestycja w firmowy biuletyn informacyjny to inwestycja w długotrwałe relacje z klientem. Przestaje on być tylko jednorazowym konsumentem i przemienia się w partnera firmy.
Innym rodzajem pisma firmowego jest "biuletyn wewnętrzny".
Zadania stawiane przed tym typem publikacji na pierwszym miejscu dotyczą budowania zmotywowanego zespołu pracowników, integracji i identyfikowania się z firmą oraz komunikacji wewnętrznej. Korzyści jakie daje nam biuletyn wewnętrzny to:
- poprawa komunikacji wewnętrznej (wymiana informacji między kadrą kierowniczą a pracownikami) kiedy pracownicy są informowani o kierunku w jakim zmierza firma, jej wynikach itp. wzrasta ich zaufanie do pracodawcy a co za tym idzie zadowolenie z wykonywanego zadania.
- integracja załogi z firmą i środowiskiem pracowników ludzie lubią widzieć w druku swoje nazwiska i fotografie (relacje z imprez firmowych i wydarzeń w przedsiębiorstwie lub konkretnym dziale, prezentacja nowych pracowników, ogłaszanie dobrych wyników w pracy działów lub poszczególnych osób, tablica drobnych ogłoszeń itp.), automatycznie przestają być anonimowi, czują się częścią zespołu, wzrasta poczucie współodpowiedzialności za działalność przedsiębiorstwa co przekłada się na lepsze wyniki w pracy a także dobrą opinię w oczach ich rodzin i znajomych a to kształtuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.