Coraz więcej polskich przedsiębiorstw zdobywa nowych klientów i utrzymuje dotychczasowych za pomocą biuletynów informacyjnych. Co to jest i do czego służy?

Data dodania: 2009-03-13

Wyświetleń: 2015

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Regularnie wydawane pismo, tematycznie powiązane z produktami lub usługami oferowanymi przez firmę, która publikuje biuletyn. Ciekawe artykuły, najnowsze informacje, wywiady, porady, konkursy, ankiety, opisy najnowszych produktów i ich zastosowań – tego typu teksty sprawiają, że klient chętnie sięga po kolejne wydania firmowego pisma. Dzięki niemu może bowiem poszerzyć wiedzę, odkryć nowe sposoby zaspokajania swoich potrzeb i rozwiązania ważnych problemów.

Firma, która zdecydowała się na nawiązanie kontaktu ze swoimi klientami przekazuje im bardzo ważną informację – że zależy jej na nich. Inwestycja w firmowy biuletyn informacyjny to inwestycja w długotrwałe relacje z klientem. Przestaje on być tylko jednorazowym konsumentem i przemienia się w partnera firmy.

Innym rodzajem pisma firmowego jest "biuletyn wewnętrzny".

Zadania stawiane przed tym typem publikacji na pierwszym miejscu dotyczą budowania zmotywowanego zespołu pracowników, integracji i identyfikowania się z firmą oraz komunikacji wewnętrznej. Korzyści jakie daje nam biuletyn wewnętrzny to:

- poprawa komunikacji wewnętrznej (wymiana informacji między kadrą kierowniczą a pracownikami) kiedy pracownicy są informowani o kierunku w jakim zmierza firma, jej wynikach itp. wzrasta ich zaufanie do pracodawcy a co za tym idzie zadowolenie z wykonywanego zadania.

- integracja załogi z firmą i środowiskiem pracowników ludzie lubią widzieć w druku swoje nazwiska i fotografie (relacje z imprez firmowych i wydarzeń w przedsiębiorstwie lub konkretnym dziale, prezentacja nowych pracowników, ogłaszanie dobrych wyników w pracy działów lub poszczególnych osób, tablica drobnych ogłoszeń itp.), automatycznie przestają być anonimowi, czują się częścią zespołu, wzrasta poczucie współodpowiedzialności za działalność przedsiębiorstwa co przekłada się na lepsze wyniki w pracy a także dobrą opinię w oczach ich rodzin i znajomych a to kształtuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena