Znaki te wykorzystywane były szczególnie w latach 90 prze grupy muzyczne szczególnie ciężkich brzmień gitarowych powiązanych swoimi ideologiami z grupami anarchistycznymi, nacjonalistycznymi, havy metalowymi. Pamiętamy takie emblematy, którymi można było rozpoznać przynależność do takiej grupy danego człowieka.
Emblematy nie tylko były tatuowane na ciałach ale głównie jako naszywki występowały na odzieży, punków, metalowców a nawet miłośników twórczości Dava Gahana z zespołu Depeche Mode. Obecnie formę takiego "piętnowania" przejął rynek gadżetów reklamowych, który oferuje naszywki firmom chcącym zachować wizerunek i być rozpoznawane przy okazji swojej działalności. Takie emblematy spotyka się na czapkach, odzieży roboczej, smyczach i tego typu gadżetach. Jest to najbardziej popularny sposób reklamowania firmy i świadczonych przez nią usług.
Najtańszy i zrazem jedno z bardziej skutecznych mediów reklamowych, to właśnie emblematy z logiem firmy, adresem internetowym. W przypadku wielu ogromnych firm, takie emblematy dla ich pracowników stawały i stają się już nie tylko nośnikiem reklamy ale reprezentują pewien styl życia wyznaczany przez sam fakt przynależności do społeczności pracowniczej danej firmy. Podnosi to również moc utożsamiania się z firmą, świadomość własnego wkładu w jej rozwoju co działa niezwykle motywującą na pracowników.
W oparciu o te mechanizmy społeczne producenci różnorodnych gadżetów reklamowych, świadcząc usługi dla firm, produkuje spinki do krawatów, mankietów, breloczki z emblematami (logotypami) tych firm.