Kilka serwisów muzycznych wpadło na całkiem dobry pomysł. Użytkownik już za kilka dolarów może ściągnąć dowolny utwór udostępniany na portalu. W ten sposób obie strony są zadowolone – portal zarabia, a użytkownik zakupuje tylko interesujące go utwory i to dużo taniej, niż w zwykłym sklepie.
Pomysł wydaje się mieć przyszłość, ale wiele wytwórni jeszcze nie zdołała się do niego przekonać. Może czekają, aż kryzys stanie się bardziej dotkliwy... Inne wytwórnie patrzą bardziej przyszłościowo i do promocji płyt wykorzystują całe zaplecze internetowe. Od MySpace, poprzez radia internetowe, aż do zwykłych sklepów on-line.
Ostatnim takim przypadkiem jest najnowszy album grupy Lamb of God „Wrath”, który w całości został już opublikowany na MySpacowym profilu zespołu. Dodatkowo, aby zachęcić do kupna płyty zdecydowali się na znaną zabawę sms'ową. Po zakupieniu płyty, za pomocą sms'a należy wysłać zamieszczony w środku opakowania kod, który umożliwi wygranie jednej ze 100nagród. Nagrody są dość atrakcyjne np. barbecue z jednym z członków zespołu, wycieczkę dla dwóch osób do Anglii na koncert, autografy oraz sprzęt muzyków, lekcje gry z Lamb of God. To tylko niektóre z propozycji, jakie mają skusić fanów do zakupienia nowego albumu. Ciekawe co będzie następne.