Jedną z prostych metod, która zapewnia publikacje informacji o naszej firmie w internecie oraz dodatkowe, naturalne linki do naszych stron są wizytówki w katalogach firm. Wiele z takich katalogów oferuje dodatkowe możliwości. Są serwisy, gdzie nie pobierane są za to żadne opłaty. Czy warto się rejestrować?

Data dodania: 2008-12-17

Wyświetleń: 2341

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Rynkowa pozycja firmy coraz bardziej zależy od jej popularności w sieci. Im więcej informacji pojawi się w sieci oraz im więcej wartościowych linków kieruje do naszych stron tym lepiej. Jedną z prostych metod, która zapewnia jednocześnie informacje o firmie oraz dodatkowe, naturalne linki do naszych stron są wizytówki w katalogach firm.
Jest wiele portali, które oferują dodawanie wizytówek firmowych. Część z nich udostępnia nawet taką możliwość bez opłat. Poświęcając kilka minut możemy dodać informację o firmie i cieszyć się dodatkową reklamą oraz linkami. W ten sposób stali użytkownicy danego portalu mają możliwość poznania naszej firmy. Mogą przeczytać podstawowe informacje i dane adresowe. Tego typu serwisy pozwalają zwykle na przypisanie firmy do konkretnych branż co ułatwia odszukanie odpowiedniego kontrahenta. Wizytówki firm są często wzbogacane o elementy graficzne i umożliwiają dodawanie opisów działalności, słów kluczowych itp.
Z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach ważne jest, żeby wizytówka zawierała link kierujący do strony domowej naszej firmy. Linki spełniają tu dwie role. Po pierwsze umożliwiają użytkownikowi łatwe przejście z bazy firm na stronę naszej firmy i pogłębienie wiedzy na jej temat. Z drugiej strony dodatkowe linki zwiększają popularność naszej strony w sieci. Im więcej wartościowych linków tym nasza firma zostanie łatwiej odszukana przez potencjalnych klientów.
Portali, które oferują możliwość zarejestrowania wizytówki jest wiele. Jednym z nich jest serwis Oferteo.pl. Darmowe wizytówki pozwalają tam na opisanie działalności firmy, prezentację słów kluczowych związanych z tą działalnością, przypisanie firmy do odpowiednich kategorii branżowych oraz podanie danych adresowych. Serwis służy do składania zapytań ofertowych (zlecę usługę lub kupię produkt/towar), więc wartością dodaną są powiadomienia o zapytaniach ofertowych, które otrzymuje każda zarejestrowana firma. Same zapytania ofertowe są też interesującym narzędziem dla działów zakupów.
Czy zatem warto dodawać firmę do internetowych katalogów firm? To trochę tak jak z rozdawaniem ulotek lub innymi formami promocji, gdzie trudno zmierzyć efekt. Zaszkodzić nie może, a pomóc owszem. Ponieważ w odróżnieniu od ulotek wydatek jest zerowy, to warto poświęcić kilka minut i wykorzystać również tę możliwość.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena