Część portali udostępnia proste katalogi branżowe firm, gdzie można zarejestrować swoją firmę i prezentować jej dane w postaci wizytówki. Użytkownicy takich serwisów mają możliwość wyszukania interesujących ich firm, a firmy uzyskują dodatkową reklamę i linki do swoich stron domowych.
Niektóre portale stawiają na ułatwianie kontaktów między firmami, usprawnianie zakupów lub wspieranie wyboru najlepszego dostawcy. Serwisy publikują oferty typu sprzedam, czyli oferty firm oraz ogłoszenia typu kupię, czyli informacje o przetargach, zapytaniach ofertowych, potrzebach potencjalnych klientów. Oprócz prostych ogłoszeń spotyka się też wsparcie obsługi transakcji. Niektóre portale organizują aukcje, a inne rozsyłają ogłoszenia do potencjalnych zainteresowanych. Wiele serwisów umożliwia jakieś formy oceniania dostawców, ale tu również trudno wskazać na jakieś wiodące rozwiązania.
Pominięto tu różnego rodzaju pożyteczne serwisy, których celem jest dostarczanie informacji, doradztwo biznesowe, szerzenie wiedzy i newsów pomocnych w biznesie, ale nie będących stricte usługami b2b.
Rynek ten wydaje się bardzo ciekawy i perspektywiczny. Czy zobaczymy wkrótce „naszą-klasę” rynku b2b? Nie wiadomo. Z pewnością zwycięzcy, którym uda się znaleźć właściwy sposób na skuteczne doprowadzanie do transakcji handlowych między firmami mogą liczyć na korzyści wynikające z zadowolenia firm, które znalazły właściwych partnerów handlowych. Wszystkim próbującym trzeba życzyć sukcesów.