Google nie lubi pozycjonowania
Na samym wstępie trzeba jasno powiedzieć, ze pozycjonowanie stron nie jest czymś, co by mogli lubić przedstawiciele wyszukiwarki. Google utrzymuje się między innymi z opłat za reklamy Google Ads, podczas gdy samo pozycjonowanie stron jest bezpośrednią alternatywą dla linków sponsorowanych. W dodatku alternatywa ta przenosi zyski do agencji marketingowych, a nie do samego Google.
Konsekwencja teg jest taka, że Google stara się utrudniać działania SEO, między innymi regularnie wprowadzając mniejsze lub większe modyfikacje algorytmu. Agencje, aby móc na bieżąco dostosowywać swoje działania do sytuacji, starają się postępować ostrożnie i planowo. To zaś sprawia, ze uzyskiwanie efektów trwa dłużej.
Pozycjonowanie to działanie długofalowe
Warto też zauważyć, że pozycjonowanie stron nie jest czymś, co się włącza, a po „uruchomieniu” już jest i pozostanie na stałe. Działania SEO mają to do siebie, że wymagają długotrwałego zaangażowania, regularnych analiz i dodatkowych działań. To proces ciągły, którego zaniedbanie może zaprzepaścić wcześniejsze prace. To kolejny powód, który sprawia, że dla uzyskania dla stabilnych efektów należy zainwestować sporo czasu.
Co daje powtarzalność działań w zakresie pozycjonowania stron?
Wspomniana już analityka to między innymi regularne audytowanie strony, ale także dokładne przyglądanie się jej statystykom. Kolejne audyty, choć niekoniecznie za każdym razem pełne (obok tych obszernych mogą pojawiać się także co jakiś czas bardziej pobieżne lub skupiające się na konkretnych częściach strony internetowej), pozwalają sprawdzić, czy coś nie umknęło we wcześniejszych oględzinach witryny lub czy jakiś jej element nie wymaga kolejnych zmian, aby dostosować się najnowszym zmianom algorytmu.
Warto też pamiętać o tym, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy jakiś element strony zostanie zmieniony bez konsultacji z firmą pozycjonerską, a okaże się, że miał znaczenie dla optymalizacji witryny pod kątem widoczności w wyszukiwarce. Również z tego względu okresowe audyty są koniecznością.
Z kolei ciągłe sprawdzanie statystyk pozwala na regularnym odnajdywaniu fraz kluczowych, które mogą przynieść właścicielom witryny zyski, a które znajdują się w zasięgu możliwości firmy pozycjonującej. Właśnie dzięki temu nawet po osiągnięciu zaplanowanych efektów istnieje szansa na dalsze wzrosty i pomnażanie sukcesów.
Z drugiej strony także analityka może pomóc w weryfikowaniu tego, nad którymi sekcjami witryny faktycznie warto się skupiać. Może się bowiem okazać, ze pozycjonowanie konkretnych kategorii przynosi niespodziewanie duży ruch i sporo konwersji, z kolei innych wręcz odwrotnie.
Tu warto zauważyć, iż wnioski płynące właśnie z takiej analizy, nie powinny być informacjami samymi w sobie, ale przekładać się na kolejne działania. Te z kolei wymagają starannego zaplanowania, a następnie czasu na realizację. I właśnie w tym miejscu po raz kolejny przekonujemy się, że pozycjonowanie stron wymaga czasu. Nie tylko na uzyskanie efektów, ale też na ich zwielokrotnienie – żeby nie musieć zatrzymywać się w jednym miejscu.