To właśnie content marketing jest dziś uważany za motor reklamy w internecie. Czytelnicy nie oczekują już tylko miałkich treści i śmiesznych filmików. Interesuje ich coś znacznie więcej. Liczą na to, że na blogu znajdą cenne dla nich wskazówki. Jak więc prowadzić bloga firmowego, by przyciągnąć nowych klientów ?
Samemu, czy z pomocą fachowców?
Najpierw należy podjąć decyzję o tym, kto w naszej organizacji będzie odpowiadał za content marketing. Trzeba bowiem pamiętać, że jest to zadanie odpowiedzialne. Jeden fałszywy ruch jak na przykład niemerytoryczny artykuł potrafi zburzyć całą strategię.
Może to skutkować zniechęceniem klientów do naszej działalności. Jeżeli nie posiadamy osoby wystarczająco kompetentnej, najlepiej zgłosić się o pomoc do agencji interaktywnej. Zatrudniają one copywriterów specjalizujących się w działaniach content marketingowych. Takie osoby zazwyczaj mają wiele zainteresowań, dzięki czemu mogą z lekkością pisać na wiele tematów. Kwota kilkuset złotych miesięcznie z pewnością nie jest wygórowaną ceną za budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Jeśli jednak nie chcemy powierzać nikomu prowadzenia firmowego bloga, bo sami uważamy, że zrobimy to najlepiej, musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Zaciekaw czytelnika
Klient wchodząc na firmowego bloga powinien od razu poczuć się zaciekawiony tym, co proponujemy. Nie ma się co oszukiwać - nie interesuje go zbytnio nasza historia, czy skład zarządu. Na naszej stronie internetowej oczekuje konkretnych informacji, które pozwolą mu rozwiązać problem. Piszmy więc o tym, co dotyczy naszej branży. Nie bójmy się pisać konkretów i rozdawać wartościowych porad. Czytelnik, któremu przypadnie do gustu nasz artykuł z pewnością doceni jego fachowość. To może zaowocować tym, że z czytelnika wkrótce stanie się naszym klientem!
Zadbaj o pozycjonowanie!
W jaki sposób klienci trafiają na naszego bloga ? Najczęściej są to dwa kanały - social media oraz wyszukiwarka Google. O ile te pierwsze działania wymagają przede wszystkim kreatywności, to pozycjonowanie jest fachowym działaniem, nastawionym na długofalowy efekt. Warto zadbać o to, by osoby piszące artykuły znały przynajmniej podstawy SEO. Optymalizacja strony internetowej i pisanie zgodnie z wytycznymi Google pomogą nam dostać się na czołowe pozycje.