Dzisiaj blogi są jednym z podstawowych elementów marketingu. Zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa jak i wiele koncerny stawiają na to, by publikować na nich ciekawe treści. Jedne są pisane z pasją przez copywriterów, innymi zajmują się profesjonalne agencje interaktywne, a jeszcze inne piszą sami właściciele małych biznesów. 

Data dodania: 2019-06-18

Wyświetleń: 723

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Łączy ich jedno; wszyscy liczą na to, że blog spełni określone funkcje. Każdy z nich został bowiem stworzony po to, by spełniać konkretną rolę. Podczas gdy jeden ma sprzedawać, inny jest nastawiony tylko i wyłącznie na budowę relacji z klientem. Jakie są więc podstawowe funkcje bloga na stronie firmowej?

Budowa marki

Budowa wizerunku firmy to dawniej niekiedy pomijany, ale dziś bardzo ważny element marketingu. Poprzez prowadzenie bloga firma ma szansę na zbudowanie nie tylko trwałej relacji z klientem, ale też własnego wizerunku. Przedsiębiorstwo, które promuje się jako ekologiczne może umieszczać materiały związane ze zdrowym trybem życia. Luksusowe marki mogą promować swój brand poprzez pisanie artykułów dla ludzi zamożnych, bo ci prawdopodobnie są ich klientami. Wszystko to sprowadza się do trwałej relacji z klientem, która sprawi, że ten będzie chętnie wracał na firmową stronę zamawiając kolejne artykuły, czy usługi.

Sprzedaż produktów

Skuteczna sprzedaż własnych produktów to jedna z wielu zalet posiadania firmowego bloga. Marki w ten sposób mogą się promować, nie wydając na taką reklamę pieniędzy. Wystarczy dobrze napisany artykuł, który będzie zawierał delikatną sugestię o rzeczach, w jakie czytelnik może się zaopatrzyć. Taki tekst powinien też być wartościowy dla klienta i zawierać cenne wskazówki. Rozwiązanie swojego problemu to pierwsza rzecz, jakiej poszukuje użytkownik strony. Jeśli zorientuje się on, że blog pełni tylko funkcję sprzedażową, może już więcej na niego nie zajrzeć. 

Pozycjonowanie

Poza wymienionymi kwestiami wiele blogów ma za zadanie przede wszystkim ściągać ruch na witrynę. Odbywa się to poprzez jej pozycjonowanie na wysokie pozycje w wyszukiwarce. By proces ten przebiegał prawidłowo, należy najpierw zoptymalizować witrynę pod kątem SEO. Polega to między innymi na dostosowaniu właściwych meta-tagów, czy doborze odpowiednich tytułów publikowanych tekstów. Ważne są też takie czynniki jak szybkość ładowania się strony oraz dopasowanie jej do urządzeń mobilnych. Najważniejszy jest jednak przyjazny content - to on decyduje o tym, czy Google zakwalifikuje naszą stronę jako wartościową i będzie ją mocniej promował.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena